A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium döntése alapján a Magyar Állam nevében eljáró MNV Zrt. aláírta a Bombardier Transportation MÁV Hungary Kft. 64,9%-os üzletrészének megvásárlásáról szóló adásvételi szerződést a jelenlegi tulajdonos német Bombardier Transportation GmbH-val 2014. szeptember 19-én, Budapesten.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kiemelt célja, hogy a hazai járműipar fejlesztése a magyar gazdaság fejlődésének egyik legjelentősebb tényezője legyen a közeljövőben. A nagy múlttal, kiemelkedő szakmai tudással és tapasztalattal rendelkező Bombardier Transportation MÁV Hungary Kft. 25%-os MÁV üzletrésze mellé ezért ismét a Magyar Állam tulajdonába kerül a társaság jelenleg külföldi tulajdonban lévő 64,9%-os üzletrésze is.

A cég története egészen 1926-ig nyúlik vissza, jelenlegi tulajdonosi köre és tevékenységi területe számos átalakítást követően alakult ki. A dunakeszi telephelyen napjainkban jellemzően kötöttpályás járművek felújítását, átépítését, fővizsgáztatását, mozdonyok és motorvonatok karbantartását, villamos és motorvonat fődarabok gyártását végzik. A társaság állami tulajdonba kerülése garantálja a közel 370 fő munkavállaló jövőbeni foglalkoztatását.

A jelenlegi külföldi tulajdonosnak köszönhetően az elmúlt évek során a társaság számos nemzetközi, magas minőségi és szakmai követelményt támasztó projektben vett részt beszállítóként, ezzel is gazdagítva a hazai iparági tudást.

A tervek között szerepel a Budapestre szánt villamosok egy részének gyártása és a budapesti metrókocsik felújításában való aktív részvétel. A megvalósítás első lépéseként a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) és a spanyol CAF S.A. megállapodást írtak alá, amely alapján a spanyol társaság Dunakeszin, a Bombardier Transportation MÁV Hungary Kft. telephelyén szerelné össze, valamint tesztelné a Budapestre szánt villamosok egy részét.

A kötöttpályás járművek gyártására, felújítására specializálódott társaság többségi állami tulajdonba kerülése jelentős lépés a járműipari szektorban történő állami szerepvállalás növelésében. A nyugat-európai és kelet-európai piac esetében prognosztizálható trendek bíztató jövőképpel kecsegtethetnek, és kiaknázhatók az orosz és balkáni piacokban rejlő lehetőségek is.