Az állami tulajdonú Csepeli Szabadkikötő műszaki színvonala jelentősen emelkedett, így további termelő és logisztikai cégek betelepülésére lehet számítani.

Szalóki Flórián, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedési operatív programokért felelős helyettes államtitkára a beruházás zárórendezvényén elmondta, hogy a 2014-2020 közötti uniós költségvetési ciklusban is lesz lehetőség kikötőfejlesztésre.

A mostani uniós költségvetési ciklusban is lesz lehetőség kikötőfejlesztésre Fotó: Árvai Károly/Miniszterelnökség

Sztilkovics Szávó, a Mahart Szabadkikötő Zrt. vezérigazgatója kifejtette: a közlekedési infrastruktúra megújításával, bővítésével egyebek mellett 40 hektárnyi, eddig nehezen megközelíthető terület válik elérhetővé. A felújított vasúti hálózat jelentősen csökkenti a Corvin csomópont igénybevételét, és egyúttal a főváros XXI. kerületének áruforgalmi terhelését is. A modernizált vasúti, közúti és vízi szállítási utakra támaszkodó új raktárakat pedig a fenntarthatósági szempontok figyelembevételével tervezték meg, üzemeltetésükhöz megújuló energiát is használnak - ismertette az igazgató.

Sztilkovics Szávó, a Mahart Szabadkikötő Zrt. vezérigazgatója Fotó: Árvai Károly/Miniszterelnökség

A Mahart Szabadkikötő Zrt. és a Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Zrt. (BSZL) kikötőfejlesztési programja a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) keretében, mintegy 2 milliárd forintos uniós támogatásból valósult meg. A több mint 150 hektár területen működő BSZL az utóbbi években több mint 15 milliárd forint értékű fejlesztést hajtott végre, amelynek eredményeként több mint 80 ezer négyzetméteres raktárterület áll rendelkezésre. Ennek kihasználtsága 100 százalékos. A kikötőben úgynevezett Ro-Ro közúti-vízi kombinált szállítást lehetővé tevő terminál működik, egyidejűleg 20 hajóálláson lehet kikötni.

A BSZL idén 2,2 milliárd forintos értékesítési árbevétellel számol, ami a tavalyi évhez képest 15 százalékos növekedést jelent. A kikötő szolgáltatásbővítése már rövid távon intenzívebb áruforgalmat eredményez, így a tervek szerint 2020-ig legalább 400 új munkahely jön majd létre itt.

A kikötő bővítése már rövid távon nagyobb áruforgalmat eredményez Fotó: Árvai Károly/Miniszterelnökség

A projektzáró ünnepségen átadták az Ekol Logistics Kft. új, egymilliárd forintból megépült 4000 négyzetméter alapterületű raktárcsarnokát. A török tulajdonban álló fuvarozó, szállítmányozó társaság hosszú távú megállapodást kötött a BSZL-lel, amelyben vállalta, hogy a jelenleg 5000 négyzetméteres bérelt területét egy éven belül megduplázza.