A közúthálózat fejlesztésre 2464 milliárd forintot fordítanak 2022-ig - jelezte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára Hajdúsámsonban.

A magyar kormány hazai forrásból összesen 1279 milliárd forintot költ erre a célra, további 400 milliárdot pedig a 32 ezer kilométer hosszúságú úthálózat fenntartására fordítanak - tette hozzá Tasó László a 471. számú főút hajdúsámsoni elkerülő szakasza alapkövének elhelyezésekor.

Fotó: NIF Zrt.

Közölte, miután ebben az időszakban 1200 milliárd forintot költenek vasúti kötöttpálya-felújításra is, kimondható, 2022-re Magyarország "közlekedésben kategóriákat lép előre, a jelenlegihez képest más dimenzióba kerül".

Az államtitkár rámutatott: a 471-es út hajdú-bihari szakasza felújításának teljes költsége nettó 44,3 milliárd forint, és hat ütemben valósul meg. A Hajdúsámsont elkerülő 8,6 kilométeres szakasz zöldmezős beruházásban nettó 8,3 milliárd forintos költséggel épül meg 2018 áprilisáig.

Antal Szabolcs, Hajdúsámson polgármestere hozzátette: a városrendezési tervekben 2004 óta szerepelő, most végre megvalósuló elkerülő útszakasz nyomvonala érinti a helyi iparterületet, ami hozzájárulhat a gazdaság fellendítéséhez. Az útfejlesztés következő ütemében megépülő, Debrecent Hajdúsámsonnal összekötő 2x2 sávos út pedig a megyeszékhely elérését teszi gyorsabbá és biztonságosabbá - fűzte hozzá.

Fotó: NIF Zrt.

Pántya József, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. útfejlesztési igazgatója elmondta: az elkerülő út beruházása keretében elkészül két felüljáró és két körforgalmú csomópont is.

A fejlesztéssel Hajdúsámson mentesül a jelentős átmenő fogalomtól, és várhatóan 10 perccel csökken az eljutási idő Debrecenből Nyíradonyba - jegyezte meg az igazgató.