A beruházás során a szakasz villamosítása mellett több helyen vágányok teljes cseréjét, áthelyezését és új peronok építését is elvégzik a szakemberek.

A 48 kilométeres vasútvonal korszerűsítése a Kohéziós Alap 13,3 milliárd forintos támogatásával valósul meg. A munkálatokat felsővezetéki oszlopok állításával kezdték meg a szombathelyi vasútállomáson, 2016. március 10-én.

Fotó: Bartolf Ágnes/NFM

A GYSEV 2015 őszén sikeresen lezárta a Mosonszolnok–Csorna–Porpác szakasz villamosítását. A nemzetközi viszonylatban és az elővárosi közlekedésben kiemelt fontosságú Szombathely–Zalaszentiván szakaszon is számos újítást terveznek.

A projekt keretében 48 kilométeres szakaszon épül ki új villamos felsővezeték-hálózat. Jelentős pályamunkákat is el kell elvégezni: több helyen szükséges a vágányok teljes cseréje, áthelyezése. Hét vasúti útátjáró átépül, a vonal állomásain és megállóhelyein új, 55 cm magas peronok létesülnek, padokkal, esőbeállókkal, járdákkal és kerékpártárolókkal.

A kivitelezés mielőbbi lezárása érdekében a GYSEV a munkák nagy részének fokozott ütemű, koncentrált, összehangolt elvégzése mellett döntött. A vasúttársaság ezért 2016. május 17. és augusztus 15. között teljesen leállítja a személy- és teherforgalmat a Szombathely–Zalaszentiván vonalon. A döntő részben a nyári, iskolaszüneti időszakra eső három hónapban a személyvonatokat autóbuszokkal pótolják, a tehervonatok pedig kerülőútvonalon közlekednek majd.

Fotó: Bartolf Ágnes/NFM

Tasó László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár emlékeztetett: „Az elmúlt években egymást érték a hazai és uniós közlekedésfejlesztési forrásokból megvalósított beruházások a GYSEV-nél. A vasúttársaság teljes egészében korszerűsítette a Bécs–Sopron–Szombathely–Szentgotthárd–Graz korridor magyarországi szakaszát. A GYSEV összesen 10 új, gyors és kényelmes motorvonatot szerzett be, két ütemben hajtott végre közlekedésbiztonsági beavatkozásokat elsősorban a vasúti átjárók baleseti kockázatának mérséklése érdekében.” Az államtitkár hozzátette: „Szombathely közlekedési helyzetében nemcsak a Zalaszentivánig várhatóan 2016 decemberére befejeződő vasúti korszerűsítés jelent majd hatalmas előrelépést. Az idei évben megépül az M86 Hegyfalu–Csorna szakasza, ezzel a vasi megyeszékhely a kormányzat stratégiai céljainak megfelelően végre bekapcsolódik a gyorsforgalmi hálózatba.” „

Az újabb jelentős fejlesztésnek köszönhetően a tervek szerint már a 2016/2017-es menetrendi időszak kezdetétől megindul a villamos vontatás Szombathely és Zalaszentiván között. Így az utazóközönség itt is találkozhat majd a GYSEV közkedvelt és kényelmes FLIRT motorvonataival” – mondta Kövesdi Szilárd, a GYSEV Zrt. vezérigazgatója.

Fotó: Bartolf Ágnes/NFM

A GYSEV egy kapcsolódó projektjében 2017 első felében újabb fejlesztés valósul meg a Szombathely–Zalaszentiván szakaszon: a vonal központi forgalomirányítását egy szombathelyi forgalomirányító központból végzik majd, az állomásokon korszerű utastájékoztatási rendszer szolgálja majd az utasokat.