A keszthelyi autóbusz-állomás korszerűsítése és a térség helyközi közösségi közlekedési szolgáltatásainak összehangolása követendő mintául szolgálhat az országban létesülő további intermodális csomópontok fejlesztéséhez Debrecentől Szombathelyig – mondta el Vitézy Dávid miniszteri biztos 2015. április 29-én.
Az ÉNYKK Északnyugat-magyarországi Közlekedési Központ Zrt. a Közösségi közlekedés komplex fejlesztése Keszthelyen és a Zalakarosi kistérségben c. projekt részeként újította fel és akadálymentesítette a keszthelyi vasútállomás mellett működő buszállomást.
A korábbi csupasz betonfelületen információszolgálatnak és utasvárónak otthont adó utasforgalmi létesítményt, fedett esővárókat, kerékpárkölcsönzőt, taxidrosztot, a vasút- és hajóállomásokhoz vezető gyalogjárdát építettek.
A 654 millió forint összértékű teljes projektben mintegy 115 helyszínen valósult meg fejlesztés Keszthelyen túl a zalakarosi kistérség 19 településén és Nagykanizsán.
Egyebek mellett autóbuszöblöket és fordulókat korszerűsítettek, ütemes és a csatlakozásoknál összehangolt vasúti és autóbusz-menetrendet alakítottak ki, 133 járművet GPS-szel szereltek fel, amelynek adatai alapján dinamikus felületű utastájékoztató rendszer is üzemel.
Vitézy Dávid az ünnepélyes projektzárón kifejtette: „A kormányzat a következő években 1000 milliárd forintot fordít vasútfejlesztésre. A Székesfehérvárig már megtörtént, Zamárdiig jelenleg zajló és jövőre Balatonszentgyörgyig folytatódó átfogó pályarekonstrukcióknak köszönhetően 45 perccel rövidül a menetidő Keszthelyig. A vasúti korszerűsítést hasznosan egészíti ki a ráhordó regionális és távolsági buszforgalom megvalósult összehangolása.”
A miniszteri biztos hozzátette: „Kiemelt cél, hogy a bevált helyi gyakorlatok kiterjesztése mellett egységes buszos és vasúti menetrendi kereső és fizetési rendszer jöjjön létre az egész országban a közösségi közlekedés versenyképességének növelése, az utasok színvonalasabb kiszolgálása érdekében.”