Aradszki András energiaügyért felelős államtitkár szakpolitikai előadást tartott a Budapesti Corvinus Egyetemen (BCE) megrendezett E-mobilitás konferencián, 2016. június 9-én. Ezt követően az államtitkár részt vett a Közlekedéstudományi Egyesület, a Jedlik Ányos Klaszter, a BCE és annak Regionális Energiagazdasági Kutatóközpontja által szervezett kerekasztal-beszélgetésen is.
Az államtitkár előadásában az e-mobilitás hazai energiapolitikai vetületét mutatta be, kiemelve: „a közlekedési szektor dekarbonizációja kapcsán a hangsúly valójában az egész ellátási lánc üvegházhatásúgáz-kibocsátásának minimalizálásán van, ami olyan nemzeti energiamix alkalmazásával lehetséges, amelyben a villamosenergia-termelés szempontjából nélkülözhetetlen az atomenergia és a megújuló energiaforrások együttes alkalmazása.”
Annak érdekében, hogy hazánk az elektromobilitás élenjárója legyen és minél gyorsabb ütemben valósuljon meg az elektromos közlekedés Magyarországon, a járművek vásárlásának, használatának ösztönzése mellett olyan támogató szabályozási környezet kialakítására van szükség, amely hatásos eszközökkel tudja segíteni a környezetbarát autózás hazai elterjedését – hangsúlyozta az energiaügyért felelős államtitkár.
A Jedlik Ányos Tervhez kapcsolódó energetikai jogalkotási feladatok teljesítését eredményesnek értékelte. Tájékoztatta a hallgatóságot arról, hogy a szaktárca kedvezőbb szabályozási környezetet alakított ki, amely nyomán egyszerűbbé váltak az engedélyezési eljárások. Ennek megfelelően már csak egyszerűsített töltőpont üzemeltetői engedély szükséges a villamosenergia-kereskedőknek és az elektromos töltőállomás üzemeltetőknek, ha töltőponton, villamosenergia-értékesítés keretében történik a töltés. Hozzátette, elkészült a töltőpont engedélyezés szabályairól rendelkező módosítási javaslat is, amelyről hamarosan szintén kormányzati döntés várható.
A 2011-ben elfogadott Nemzeti Energiastratégia kapcsán Aradszki András elmondta: „az energiastratégiának irányt kell mutatnia az energetikai kihívásokra. A problémák – ha jól kezeljük őket – a holnap lehetőségeivé válnak, nemcsak az energetikai szektor, hanem az egész nemzetgazdaság és társadalom számára.”
Szólt arról is, hogy a jelenlegi fogyasztási igények az elektromos közlekedés elterjedése miatt valószínűleg megváltoznak. Ahhoz, hogy tartani tudjuk az e-mobilitás fejlődési ütemét, fel kell készíteni a hazai villamosenergia-rendszert ennek a megnövekedő fogyasztásnak a biztonságos, fenntartható és mindenekelőtt környezetkímélő ellátására. Ezért lényegesnek nevezte a kormány korábbi döntését a Paksi Atomerőmű kapacitás-fenntartásáról. Jelenleg az atomerőművi villamosenergia-termelés az egyetlen olyan technológia, amely ipari mértékben, megbízhatóan, alacsony szén-dioxid kibocsátás mellett megfizethető áron termel villamos energiát. Magyarországnak ezért érdeke, hogy az atomenergia jelenlegi részaránya hosszú távon is megmaradjon a hazai villamosenergia-ellátásban – mondta az államtitkár.