Új adóhivatali ügyfélszolgálati helyet adtak át Mezőcsáton, a helyi kormányablakban csütörtökön. Az eseményen Tállai András, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) vezetője a modern közigazgatás alapfeltételének nevezte, hogy az kiszolgálja az embereket.

A Nemzetgazdasági Minisztérium parlamenti és adóügyekért felelős államtitkára hangsúlyozta: a járások, a járási hivatalok és a kormányablakok létrehozása a magyar közigazgatás történetében kiemelkedő jelentőségű munka, amelynek célja az emberek jobb, hatékonyabb kiszolgálása, az ügyek intézésének megkönnyítése és közelebb vitele az állampolgárokhoz.

E folyamat legújabb állomásaként országszerte egyre több kormányablakban lehet adóügyeket intézni: július 1-jén 12 új helyszínen váltak hozzáférhetővé a Nemzeti Adó- és Vámhivatal szolgáltatásai, az év végéig ez a szám további 15-tel bővül - tette hozzá.

Jelezte: Mezőcsáton mostantól 14 ezer ember életét könnyíti meg az új szolgáltatás, 2018-ban pedig újabb 64 hasonló pontot adnak át, amelyekkel együtt a program befejezéséig 180-ra bővül az adó- és vámhatóság ügyfélszolgálati helyeinek száma.

Emlékeztetett: az idén "sikeresen bemutatkozott" elektronikus szja-bevallás ugyancsak az ügyintézés könnyítését és gyorsítását szolgálja. Ennek köszönhetően a tavasszal 1,4 millió embernek már nem volt teendője az adóbevallása elkészítésével, ennél hatékonyabb bürokráciacsökkentés nem létezik - hangoztatta az államtitkár.

Szólt arról, hogy a NAV új szemléletű tevékenységének ugyancsak pozitív hozadéka az ügyfélbarát magatartás, amelyre jó példa az ellenőrzések során a nem tudatos és szándékos hibát vétőket segítő támogató eljárások rendszere.

Az eseményen Kovács Zoltán, a Miniszterelnökség területi közigazgatás fejlesztéséért felelős államtitkára arról beszélt, hogy 2010-ben "korszakváltás" kezdődött, melynek célja megújítani az ügyintézési kultúrát és integrálttá alakítani a szétszabdalt ügyfélszolgálati rendszert. Ennek keretében hozták létre a kormányablakokat is, amelyekből ma már több mint 270 található országszerte. Mintegy 1600 ügytípust intézhetnek itt az állampolgárok, ezzel minőségileg magasabb szintet képviselnek, mint elődeik, az okmányirodák - jegyezte meg.

Tájékoztatása szerint tavaly mintegy 13 millió üggyel foglalkoztak a kormányablakok, amelyeknek csupán a fele volt okmányokkal összefüggő. Ezek kibővítése a NAV 89 ügytípust kezelő munkaállomásaival újabb fontos lépés - húzta alá.