Gyakorlatorientált segédanyagnak nevezte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) szakképzésért és felnőttképzésért felelős helyettes államtitkára azt a "Fejlesszük együtt!" címmel elfogadott programtervet, amelyet a Magyar Tudományos Akadémia (MTA), felsőoktatási intézmények és szakmai szervezetek fogadtak el a természettudományi oktatás stratégiai fejlesztésének irányairól és módszereiről.
Odrobina László az M1 aktuális csatorna pénteki műsorában elmondta: a világ jelenségeinek megértését segítő segédanyagról van szó, amely felhívja a figyelmet arra, hogy érdekes lehet a természettudomány. Az oktatási terv elektronikusan elérhető, a helyettes államtitkár ismertetése szerint szándékosan nem nyomtatták ki és adták ki tankönyvként, ugyanis így lehetőség lesz arra, hogy ha a tanárok saját prezentációkkal bővítik, akkor az más kollégáik számára is elérhető, egyfajta közösségi termék legyen.
Leszögezte: tisztában kell lenni azzal, hogy a mai gyerekek mások, mint a húsz évvel ezelőttiek, ezért elő kívánják segíteni a digitális oktatást is. Értékelése szerint a mai korosztályt már nem érdekli az, ami nem érhető el digitálisan.
Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet honlapján elérhető dokumentum rögzíti: a magyar kormány prioritásként kezeli, hogy a versenyképesség javítása érdekében támogassa a műszaki és természettudományos műveltség fejlesztését, ezeknek a pályáknak a vonzóvá tételét, valamint a képzés korszerűsítését, összefüggésben az Európai Unió ajánlásaival.
A szakgimnáziumok 9-12. évfolyama számára szóló kerettantervben a 2016/2017-es tanévtől újonnan vezetik be a komplex természettudomány tantárgyat, amelyet a tanulók a 9. évfolyamon heti három órában tanulhatnak. Az új tantárgy oktatását szeptember elsejétől a biológia, fizika, kémia vagy földrajz szakos tanár szakképzettséggel rendelkező pedagógusok végezhetik.
A komplex természettudomány tantárgy a természeti folyamatokkal kapcsolatos ismereteket tárgyalja és az ehhez kapcsolódó készségeket, képességeket fejleszti.