A logisztika, azon belül a közúti áruszállítás kulcsfontosságú tényező Magyarország versenyképességének javításában – jelentette ki Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének (MKFE) jubileumi ünnepségén.
A rendezvényen a tárcavezető és Wáberer György miniszterelnöki megbízott, az MKFE elnöke aláírta az állami finanszírozással megvalósuló hivatásos gépjárművezető-képzés kereteit rögzítő megállapodást.
A kormány mintegy 6000 leendő gépjárművezető részére fedezi a C, C+E és D kategóriájú jogosítvány valamint az ehhez kapcsolódó GKI alapképzés megszerzésének költségeit. Az 5 milliárd forintos, uniós és hazai forrásból meghirdetett program jól illeszkedik a kormány gazdaságpolitikájához, hiszen a cél továbbra is az, hogy a gazdasági növekedés támogatása révén minél többen juthassanak biztos megélhetést jelentő munkához Magyarországon.
A miniszter emlékeztetett rá: az áruszállítási ágazat teljesítménye 2012 óta folyamatosan emelkedik, a magyar vállalkozások nemzetközi fuvarozási teljesítménye az elmúlt 10 évben több mint két és félszeresére növekedett. Magyarországon 11 700 közúti fuvarozási vállalkozás működik, amelyek 62 720 járművet, főként teherautót és nyergesvontatót üzemeltetnek. A személyszállító vállalkozások száma meghaladja az 1500-at, a buszoké megközelíti a 15 ezret.
A tárcavezető az új, államilag finanszírozott munkahelyteremtő-programról szólva kiemelte, Magyarország a régió logisztikai szolgáltató-központjává válhat a közeljövőben. Az ágazatban rejlő lehetőségek kiaknázása érdekében a kormány javítani kívánja magyar fuvarozók nemzetközi versenyképességét. A mostani képzési támogatás mellett még idén elérhetővé válik a 2014–20 közötti időszak első logisztikai témájú pályázati felhívása a GINOP 1. prioritás keretében. A miniszter hozzátette: a nemrég elfogadott Jedlik Ányos Terv egyik legfontosabb célkitűzése az elektromos meghajtású járművekkel történő áruszállítás meghonosítása Magyarországon.