A magyar gazdaságpolitika elsődleges célja, hogy megvédje a munkahelyeket és a vállalkozásokat, ehhez a beruházások támogatása az egyik leghatásosabb eszköz – jelentette ki Varga Mihály a Márka Üdítőgyártó Kft. kapacitásbővítő beruházásának bejelentésén.
A pénzügyminiszter hangsúlyozta: a kormány már tíz éve követi azt az alapelvet, amely szerint „ha munka van, minden van”, mert ez alapozza meg az ország teljesítményét, a családok életszínvonalát.
A kormány a járvány második hulláma alatt is több eszközzel segíti a hazai vállalkozásokat a működésük fenntartásában, a munkahelyeik megvédésében és újabb fejlesztésekben – fogalmazott Varga Mihály. Mint mondta: ennek megvalósításához az államháztartásnak hatékonyan és tervezetten kell felhasználni a rendelkezésre álló forrásokat, megtartva egyúttal a fegyelmezett költségvetési politika egyensúlyát is. A beruházások ösztönzésének egyik eszközeként a Gazdaságvédelmi és Innovációs Operatív Program (GINOP) azokat a fejlesztéseket támogatja, amelyek segítik a vállalkozásokat alkalmazkodni a jelenlegi kihívásokhoz. A pályázati konstrukció kimondott célja emellett a munkahelyek megőrzése – részletezte Varga Mihály. A miniszter emlékeztetett: a gazdaságvédelmi intézkedések a következő hónapokban is folytatódnak, így folyamatosan jelennek meg új felhívások is.
Annak érdekében, hogy a pályázatok még gyorsabban és egyszerűbben elérhetők legyenek, a Pénzügyminisztérium kifejlesztetett egy mobilalkalmazást, a GINAPP-ot. Az applikáció segítségével a vállalkozások azonnali értesítést kapnak az aktuális pályázatok megjelenéséről, tájékozódhatnak a részletekről, sőt kérdéseiket is feltehetik az ügyfélszolgálatnak. A tárca most továbbfejleszti az alkalmazást, hogy a jövő évtől már pályázatok benyújtására is lehetőség nyíljon a GINAPP-on keresztül – jelentette be Varga Mihály.
A Márka Üdítőgyártó Kft. közel 105 millió forintos beruházásához 72 millió forintos támogatást nyert el. Varga Mihály felhívta a figyelmet: a „Márka” üdítő magyar szabadalom, valódi, évtizedes múltra visszatekintő „brand”, a vállalkozás magyar tulajdonban van és beszállítóinak 90 százaléka is magyar vállalkozás. Mint mondta: a cég továbbra is a magas minőséget helyezi a középpontba, a folyamatos a fejlesztés mellett változatlanul nagy figyelmet fordít a környezet védelmére és a fenntartható fejelődésre is.