Nincsenek olyan adatok, amelyek bizonyítanák, hogy az országnak konkrét bevételkiesést okozott a VW konszern körül kialakult botrány, ezért nincs mit számszerűsíteni.

Magyarországon forgalomba helyezett gépjárművek esetén korai az adókiesést illetően becslésekbe bocsátkozni. Érdemben továbblépni a vizsgálatot végző német hatóság megállapításait, valamint a Nemzeti Közlekedési Hatóság intézkedéseit követően lehet.

Az autópiacon az elmúlt időszakban nem következett be olyan jellegű változás, amelyet az ágazat korábban feltételezett. Nem érződnek a hazai autógyártásban olyan hatások, amelyek egyértelmű lépésre kényszerítenék a kormányt. A magyar ipar az utóbbi két évben trendszerűen növekszik, és továbbra is lendületben van. Az államkasszába érkező adóbevételek folyamatosan emelkednek.

Együttműködünk partnereikkel és arra törekszünk, hogy Magyarországon a járműgyártás változatlan kapacitással tudjon működni. Ezt erősíti egyebek között az is, hogy az Audi győri motorgyára nemrég 32 milliárd forintos fejlesztést jelentett be, melynek során minden eddiginél környezetkímélőbb és alacsonyabb fogyasztású motorokat gyártanak majd. A beruházással 380 új munkahely jön létre.