Májusban két hosszú hétvége is lesz (az 1-3-ai és a 23-25-i pünkösdi hétvége), ami jó alkalom arra, hogy a hónap végén lejáró SZÉP Kártya összegeket pihenésre, üdülésre, feltöltődésre költsék a munkavállalók. Örvendetes, hogy az elmúlt két hét során 400 millió forinttal csökkent kártyákra 2013-ban feltöltött és 2015. május 31-ig felhasználható összeg.
A Széchenyi Pihenőkártyák három zsebében a két éve feltöltött 67,8 milliárd forintból még 2,4 milliárd forint várja, hogy tulajdonosaik valamilyen rekreációs célú szabadidős tevékenységre, szállásra, éttermi fogyasztásra költsék el az elkövetkező hónapban. Az NGM szakértői elképzelhetőnek tartják, hogy idén 1 milliárd forint alá csökken a „bent ragadó”, tehát a munkáltatókhoz visszautalt pénz.
A két éve kapott juttatást a munkavállalók május végét követően már nem tudják felhasználni, ezért a nemzetgazdasági tárca ezúton is ösztönöz mindenkit arra, hogy még időben ellenőrizze egyenlegét a kibocsátó bank honlapján. Ha a szálláshely-zsebben lévő keret elköltése valamilyen akadályba ütközik az elkövetkező időszakban, akkor érdemes megfontolni egy később igénybe vehető voucher (szállodai szobautalvány) vásárlását, vagy előzetes internetes foglalás lehetőségét is.
A SZÉP Kártyát használó munkavállalók száma 2015-ben meghaladja az 1,1 milliót, az ilyen juttatást nyújtó munkáltatóké pedig megközelíti a 25 ezret. Az idei első negyedévben a munkáltatók a tavalyi 20,6 milliárd forintnál több mint 20%-kal, azaz 4 milliárddal nagyobb összeget, 24,7 milliárd forintot töltöttek fel dolgozóik SZÉP Kártyáira. Az első háromhavi költés ebből 13,8 milliárd forint volt, ami 9,5%-kal több mint ami a tavalyi év azonos időszakát jellemezte.
Az első negyedéves adatok alapján egyre megalapozottabb a remény arra, hogy idén tovább nő a SZÉP Kártya népszerűsége, az év végére a feltöltés akár meghaladhatja a tavalyi 76 milliárd forintot is. Ez kedvező nem csak a rekreációra vágyó munkavállalók családtagjainak, de minden turisztikai és vendéglátóipari vállalkozásnak. A SZÉP Kártyákon lévő pénz ugyanis biztos keresletet generál számukra a főszezonon kívüli időszakokban is.