Tizenkét város kormányablakában nyit ügyfélszolgálatot július elsején a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) - mondta el a Miniszterelnökség területi közigazgatásért felelős államtitkára a Magyar Időknek. Kovács Zoltán közölte: a helyi polgárok ezentúl helyben intézhetik el legfontosabb állami adóügyeiket.
A lap pénteki számában azt írta: új állomásához érkezik a jövő hónap elején az adóhivatal szervezeti átalakítása. Az államtitkár tájékoztatása szerint július elsejétől NAV-ügyfélszolgálat nyílik a kormányablakban Komlón, Mohácson, Siklóson, Szigetváron, Csornán, Hajdúszoboszlón, Pakson, Lentiben, Zalaszentgróton, Nyírbátorban és Tiszavasvárin. A tizenkettedik település Várpalota, ott viszont már április közepe óta működik a NAV-ügyfélszolgálat. Kovács Zoltán azt mondta, a tapasztalatok jók, az ügyfelek általában kedvezőnek ítélik, hogy helyben, személyesen is intézkedhetnek a közteherviseléssel kapcsolatban.
A lap ismertetése szerint az új ügyintézési helyeken az állampolgárok a többi között rendelkezhetnek állandó meghatalmazottjukról, bejelenthetik adataik változását, leadhatják különféle nyomtatványaikat, kérelmeiket, bevallásaikat, kérhetnek csekket, nyomtatványokat és az ügyintéző segítségével kijavíthatják személyi jövedelemadó-bevallásukat. Mint írták, a kormányzatnál abban bíznak, hogy a NAV-ügyfélszolgálatok kormányablakokba költöztetésével lényegesen könnyebb lesz az adóügyintézés. Bár az elmúlt időszakban folyamatosan bővült az interneten elvégezhető adóhivatali teendők köre, sok adófizető még mindig a személyes ügyintézésben bízik leginkább, így lényeges, hogy az adóhatóság egységeiért ne kelljen sokat utazni - tették hozzá.
Úgy fogalmaztak: várhatóan év végéig további városokban is beköltözik a NAV a kormányablakokba. A folyamat részleteiről szóló határozat hamarosan megjelenik.