A belvárosi lakosok számára már megszokott helyen, az Erzsébet téri okmányiroda helyén nyitotta meg kapuit a főváros tízedik Kormányablaka. A megnyitó ünnepségen részt vett dr. Baltay Tímea, a Miniszterelnökség Kormányablakokért felelős helyettes államtitkára, valamint dr. György István, Budapest Főváros kormánymegbízottja.
Dr. Baltay Tímea helyettes államtitkár asszony avatóbeszédében elmondta, a cél az elégedett állampolgár, az eszköz pedig egy hatékonyan működő, egységes és integrált intézmény. Mindezen kormányzati intézkedések a „Jó Állam” koncepciójának megvalósulásában öltenek formát. A Kormányablak program keretében 2014. I. féléve során több mint 600 000 állampolgár kereste fel a kormányablakokat, melyek során több mint 700 000 ügyet intéztek. Ez a szám megfelelően mutatja a megkezdett munka eredményességét, valamint a kormányablak projekt folyamatos továbbfejlesztésének szükségességét is.
Dr. György István kormánymegbízott hangsúlyozta, ebben az évben mintegy 130 ezer ügyet intéztek az állampolgárok a fővárosi kormányablakokban. Az integrált ügyfélszolgálati irodák látogatottsága folyamatosan növekszik. Kiemelte, ebben az évben újabb kormányablakok nyílhatnak meg a fővárosban.
Az V. kerületi ügyfélszolgálat tizenkét ablakkal működik, minden hétköznap reggel 8 és este 8 óra közötti nyitva tartással.
A kormányablakokban az állampolgárok gyorsan, hatékonyan és egy helyen intézhetnek olyan különböző szervekhez tartozó ügyeket, mint a TAJ- kártya iránti kérelem, a családi pótlék és az anyasági támogatás, valamint GYED, GYES és TGYÁS igénylése. Az új generációs kormányablakok – ilyen az Erzsébet téri ügyfélszolgálat is – már okmányirodai feladatok ellátását is biztosítják. Így ezeken a helyszíneken többek között a személyi igazolvány kiállítása, cseréje, pótlása iránti kérelem, az egyéni vállalkozás megkezdésének bejelentése, megszüntetése, a magánútlevél iránti kérelem, vagy a vezetői engedély, törzskönyv, forgalmi engedély, regisztrációs matrica vagy rendszámtábla kiállítása, cseréje, pótlása iránti kérelem is intézhető.
Az egyablakos ügyintézési rendszer 2011. évben indult el, jelenleg 67 kormányablak működik országszerte ahol a közigazgatási hatósági ügyek egyetlen helyen, képzett, illetve folyamatosan továbbképzett, elhivatott és segítőkész ügyintéző személyzet közreműködésével intézhetők. A kormányablakok ügykörei folyamatosan bővülnek, jelenleg több mint 250 ügytípus intézhető ezeken a helyszíneken.