A Magyar Nyelvstratégiai Intézet (MANYSI) Digitális tananyag, digitális írástudás címmel konferenciát rendezett 2017. november 24-én, a Magyar Tudományos Akadémia Könyvtárának konferenciatermében. A tanácskozáson a közoktatási tananyagfejlesztés irányainak, a digitális műveltségnek és a digitális írástudásra vonatkozó kormányzati stratégiák alapelveinek összefüggését tárták fel.
Tóth Attila, a MANYSI igazgatója, köszöntőjében kiemelte: új digitális kompetenciák szükségesek ahhoz, hogy alkalmazkodni tudjunk a mai technológiai elvárásokhoz. Ezért fontos, hogy a köznevelési intézményekben is a kor elvárásainak megfelelő digitális szövegalkotási és szövegbefogadási kompetenciákat tanítsunk. A Magyar Nyelvstratégiai Intézet egyik legfontosabb feladata, hogy az érintettek bevonásával áttekintse ezeknek a területeknek a nyelvi kultúrára gyakorolt hatását, és javaslatot fogalmazzon meg anyanyelvi kultúránk magas színvonalának megőrzése érdekében.
A konferencián az Emberi Erőforrások Minisztériuma Köznevelési Tartalomfejlesztési Főosztályának vezetője, Pálfi Erika ismertette a területre vonatkozó minisztériumi koncepciót. A központi tananyagfejlesztő központ, az Eszterházy Károly Főiskola Oktatáskutató és Fejlesztő Intézete digitális tananyagfejlesztési koncepciójáról Pintér Gergely szakmai vezető tartott előadást.
A tananyagok akkreditálását végző intézmény, az Oktatási Hivatal digitális tananyagok akkreditálásával kapcsolatos tervéről is képet kapott a hallgatóság Brassói Sándor elnökhelyettestől. A Nemzetpolitikáért Felelős Államtitkárságtól Hajnal Virág főosztályvezető ismertette a külhoni magyarság oktatási területeire vonatkozó nemzetpolitikai programokat. A konferencia zárásaként dr. Bódi Zoltán, a MANYSI osztályvezetője nyelvstratégiai keretbe helyezte az elhangzottakat.