Államreform II. címmel tartott előadást Dr. Latorcai Csaba, a Miniszterelnökség kiemelt társadalmi ügyekért felelős helyettes államtitkára. 2016. szeptember 28-30. között Balatonkenesén tartotta rendes őszi közgyűlését a Községek és Kistelepülések Országos Önkormányzati Szövetsége.
A Kormány döntött az „Államreform II. — a bürokráciacsökkentés” programról, amelynek végrehajtásával a Miniszterelnökséget vezető Minisztert bízta meg, valamint több határozatban is célul tűzte ki a központi államigazgatás hatékony és versenyképes működésének kialakítását. Ennek jegyében felül kell vizsgálni a minisztériumi háttérintézményeket, és az egyes minisztériumok irányítása alatt álló központi hivatalokat. 2016. szeptember 1-i hatállyal megszűnt 14 költségvetési szerv, amit 2017. január 1-jétől további háttérintézmények követnek. 2017. március 31-ével pedig egy általános lakossági kifizetőhely jön létre az Államkincstáron belül, amelybe integrálásra kerülnek a nyugdíjbiztosítási, pénzellátási és a kincstári feladatok. Az intézkedésekkel párhuzamosan egy 44 milliárd Ft-os informatikai fejlesztés is zajlik az államigazgatásban, amelynek célja az elektronikus ügyintézés informatikai kereteinek a megteremtése. Mind az informatikai fejlesztések, mind pedig a háttérintézmények átalakítása a Miniszterelnökség koordinációjával zajlik le.
A Bizottság munkájához szervesen kapcsolódik a „Jó Állam jelentés”, amelyet a Nemzeti Közszolgálati Egyetem dolgozott ki. Ez a monitoring rendszer a magyar kormányzás és közigazgatás tevékenységének tart tükröt, felhívva a figyelmet a fejlesztendő területekre. Az Országgyűlés döntött a járási hivatalokban dolgozók béremeléséről, amely 2016. július 1-jétől lépett hatályba. A fővárosi és megyei kormányhivatalokban dolgozók illetményrendezése 2017. január 1-jével fog megtörténni.