Kezdődik a 47-es út hódmezővásárhelyi, 13,4 kilométeres elkerülő szakaszának építése - jelentette be Miniszterelnökséget vezető miniszter szombaton az alföldi városban.
Lázár János elmondta, a 38 milliárd forint értékű fejlesztés a rendszerváltás óta a legnagyobb beruházás a városban.
A Hódmezővásárhelyt északról elkerülő tehermenetesítő út kétszer egysávos lesz, de műszaki kialakítás lehetővé teszi a szakasz kétszer kétsávosra bővítését - közölte a térség országgyűlési képviselői posztját is betöltő politikus.
A beruházás közbeszerzési eljárása lezárult, a Colas és a Délút nyerte a tendert, a kivitelezés 2018 második felére készül el - tudatta.
Lázár János hangsúlyozta, a hódmezővásárhelyieknek kiemelkedően fontos a belváros tehermentesítése az átmenő forgalomtól, a beruházás jelentősen javítja a térség közlekedési viszonyait is, és illeszkedik a kormány közlekedésfejlesztési programjához.
A politikus hangsúlyozta: 2021-ig 2500 milliárd forint értékben 900 kilométer új autópálya és autóút épül meg, a költségek felét az Európai Unió, másik felét a magyar kormány finanszírozza. Az elmúlt időszak legnagyobb útépítési programjának célja, hogy az országhatár mindenhol autópályával elérhető legyen. Gyorsforgalmi út köti majd össze Kassát Miskolccal, Sopront az országhatárral és az M6-os autópálya is elér a horvát határig.
A fejlesztések célja az is, hogy a megyei jogú városokat bekapcsolják az autópálya-hálózatba, ennek érdekében kezdődött el Sopron és az M1-es, illetve Salgótarján és az M3-as autópálya összekapcsolása, hamarosan indul a Békéscsaba és Kecskemét közötti négysávos autóút építése, valamint Kaposvár és az M7-es összekötése is.