Jó ütemben halad az M85-ös kétszer kétsávos gyorsforgalmi út építése Sopron és Csorna között - hangzott el sajtótájékoztatón csütörtökön Sopron határában.
Gyopáros Alpár, a modern települések fejlesztéséért felelős kormánybiztos, a Rábaköz országgyűlési képviselője kiemelte, hogy az 57 kilométert érintő beruházás 2020 végére fejeződik be.
Emlékeztetett, hogy az első Orbán-kormány idején már kijelölték az M85-ös, kétszer kétsávos út nyomvonalát, mert felismerték, hogy az Európai Unióhoz csatlakozás után jelentősen meg fog nőni a tranzit forgalom Győr-Moson-Sopron megyében, azonban a szocialista kormányok idején nem történt semmi.
Kitért arra is, hogy 2010-től a gyorsforgalmi utak építése a legnagyobb beruházások közé tartozik az országban. Győr-Moson-Sopron megyében mintegy ötven kilométer gyorsforgalmi utat adtak át, köztük az M85-öst Győr és Csorna között és az M86-ost, amely Csornát köti össze Szombathellyel.
A gyorsforgalmi utakon a közlekedés nem csak gyorsabb, hanem biztonságosabb is, emellett a kisebb településeken lakosság megtartó erejük is van, mert az ingázók a minőségibb utazásnak köszönhetően kevésbé akarják elhagyni a településüket - fogalmazott.
Barcza Attila, Sopron országgyűlési képviselője azt emelte ki, hogy a mintegy 220 milliárd forintos, kormányzati forrásból megvalósuló beruházással Sopron mint kiemelt turisztikai térség bekapcsolódik a magyarországi és a nemzetközi forgalomba.
Farkas Ciprián, Sopron városi tanácsnoka elmondta, hogy a turisztikai előnyökön túl az út a helyi gazdaságoknak is jót tesz majd, mert a könnyebb megközelíthetőség versenyelőnyt jelent.
Hozzátette, hogy a beruházással a város egy új Budapest-Bécs tengelyhez fog kapcsolódni.
Hámori György, Kapuvár polgármestere azt emelte ki, hogy Sopronon kívül 17 település tehermentesül az átmenő nagy forgalom alól. A polgármester is hangsúlyozta, hogy az úttal nő a falvak lakosságmegtartó ereje és új gazdasági lehetőségek nyílnak előttük.