A kistelepüléseken a boldogulás esélyét jelenti az iskola - hangoztatta a Miniszterelnökséget vezető miniszter Földeákon.
Lázár János a 120 millió forintból felújított földeáki Návay Lajos Általános Iskola átadásán hangsúlyozta: az a kötelességünk, hogy olyan iskolarendszert hozzunk létre és működtessünk Magyarországon, amely minden fiatal számára megteremti a tehetség és a szorgalom szerinti boldogulás lehetőségét. A kormány azért támogatta a háromezer lakosú, Csongrád megyei község iskolájának rekonstrukcióját és bővítését, mert szeretett volna lehetőséget teremteni a szülőknek arra, hogy helyben taníttathassák gyermekeiket, ebben a közösségben maradjanak, ne hagyják el a falujukat, hazájukat - mondta a fideszes politikus, a térség országgyűlési képviselője.
A miniszter rámutatott arra: ma, amikor a magyar oktatás színvonala elmarad az európai átlagtól, különös felelőssége van pedagógusnak és a diáknak, és természetesen az iskolát fenntartó államnak is. A kormány 2010 után arra esküdött, hogy újranyitja a kistelepüléseken a korábban bezárt iskolákat, megteremti az intézmények megmaradásának feltételeit, pedagógus-életpályát hoz létre, amely a megélhetés forrása, biztosítja az oktatás színvonalának emelését, korszerűsíti az infrastruktúrát - közölte Lázár János.
A miniszter azt mondta, hiba az iskolába politikát vinni. Úgy fogalmazott: a pedagógusnak, ha gondja, baja van, ha elégedetlen a rendszerrel - "ahogy mi sem vagyunk elégedettek vele" -, akkor az ötleteivel a tárgyalóasztalnál a helye, munka közben pedig a tanteremben, a diáknak pedig a pad mögött. Lázár János - elismerve, hogy "a kormány sokat tett, de nem tett eleget" - ahhoz kért segítséget, hogy az oktatási rendszer Eötvös József emlékéhez méltóan a tudással, a szorgalommal, a kitartással lehetőséget teremtsen mindenkinek.
A Návay Lajos Általános Iskola 14 osztályában háromszáz diák tanul. Az Építészmester Zrt. által elvégzett rekonstrukció során korszerűsítették az alsó hat osztálynak helyet adó, 1860-ban emelt egykori zárdaépületet és a hetedik, nyolcadik osztályosok által használt, az 1950-es években készült két tantermes iskolaépületet, valamint 300 négyzetméterrel növelték az intézmény alapterületét. A felújítás lehetővé teszi a csoportbontásokat, az egyéni - felzárkóztató és tehetséggondozó - foglalkozások megtartását.