Takács Szabolcs, a Miniszterelnökség európai uniós ügyekért felelős államtitkára beszédet mondott szerdán a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) rendkívüli, nyílt elnökségi ülésén. Az eseményen a kormányzat képviseletében Homolya Róbert közlekedéspolitikáért felelős államtitkár, az Európai Parlament részéről pedig Deli Andor képviselő is felszólalt.
Az elnökségi ülés középpontjában a magyar fuvarozók számára hátrányos európai uniós javaslatok elleni fellépés állt. Takács Szabolcs rámutatott arra, hogy az úgynevezett szociális dömping elleni harc jegyében az elmúlt években számos olyan uniós javaslat, illetve tagállami intézkedés látott napvilágot, amelyek a közép-kelet-európai fuvarozók nyugat-európai piacokról való kiszorítását célozzák. A magyar kormány ragaszkodik az uniós alapszabadságok és az azok gyakorlásához szükséges szabad verseny biztosításához – jelentette ki a Miniszterelnökség európai uniós ügyekért felelős államtitkára.
Takács Szabolcs szerint a közúti közlekedési szektor azért került a piacvédelmi törekvések fókuszába, mert a közép-kelet-európai fuvarozói cégek színvonalas és versenyképes tevékenységüknek köszönhetően jelentős részarányt képviselnek a nyugat-európai közlekedési piacon. Igazi sikertörténetről van szó, amelynek az Európai Unió a tagállamok egy csoportjának érdekei mentén, az uniós alapszabadságok korlátozásával akar véget vetni.
Az államtitkár felhívta a figyelmet arra, hogy ezek az intézkedések a fogyasztói árak emelkedéséhez vezetnének, egyúttal az Európai Unió egészének a versenyképességét is csökkentenék.
Takács Szabolcs a munkavállalók kiküldetéséről szóló irányelv immáron két éve zajló és a végéhez közeledő tárgyalások példáján keresztül vázolta azokat a kormányzati intézkedéseket, amelyekkel Magyarország minden lehetséges fórumon fellépett a mintegy 110 ezer magyar munkahelyet biztosító fuvarozói iparág védelme érdekében. Hangsúlyozta, hogy a Visegrádi Csoport országai – a legmagasabb politikai szintet is beleértve – együttesen folytatják a harcot, amelynek a sikerét az is mutatja, hogy a tagállamok fele osztja a V4 országok részéről megfogalmazott aggályokat, illetve kompromisszumos javaslatokat.
Takács Szabolcs köszönetét fejezte ki Deli Andor EP-képviselőnek, aki fáradhatatlanul dolgozik az ágazat megmentéséért. Példaértékűnek tartotta a hazai iparági szereplőkkel történő szoros együttműködést, illetve arra bátorította a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestületét is, hogy a kormányzati munka sikerre vitele érdekében folytassák a magyar fuvarozók, a mikro-, kis- és közepes vállalkozások érdekeinek képviseletét. Végül biztosította a résztvevőket, hogy a kormány továbbra is mindent megtesz a magyar fuvarozói szektor megvédése, és ehhez minden tagállam számára elfogadható megoldások kidolgozása érdekében.