A járműgyártás termelési értéke 2014 első kilenc hónapjában 26 százalékkal nőtt az elmúlt év azonos időszakához képest – mondta Szabó László csütörtökön Kecskeméten, ahol a Waberer’s International Zrt. által vásárolt 120 darab Mercedes-Benz kamion első darabjait adták át a német autóipari cég helyi gyárában.

A külgazdasági és külügyminiszter-helyettes hangsúlyozta: a jármű ágazat termelési értéke az év első kilenc hónapjában 5 ezer milliárd forintot tett ki. Szabó László a foglalkoztatás szempontjából fontosnak nevezte, hogy az ágazat több mint 130 ezer embernek biztosít megélhetést. Elmondta, hogy a magyar gazdaság egyik húzóágazata a járműipar, melynek hosszú távú fejlődésének elősegítése fontos kormányzati prioritás.

Ulrich Bastert, a Daimler AG kereskedelmi és marketing igazgatója a Mercedes-Benz Actros vontatóinak átadásán kiemelte, hogy a magyar vállalat számára fontos a gépjárművezetők biztonsága és kényelme, mely egyúttal biztosítja a szállítmányok pontos célba juttatását.

Wáberer György, a Waberer’s International Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy a most vásárolt 120 Mercedes-Benz kamionnal járműállományuk elérte a 3400 darabot. Az év elején ezer darab kamion vásárlását tervezték, de a cégcsoport árbevételében kétszámjegyű növekedése lehetővé tette, hogy további 120 darabot vásároljanak – fűzte hozzá.

Fotó: Burger Zsolt/KKM

Az elnök-vezérigazgató beszámolt arról, hogy a Mercedes-Benz adta a legjobb ajánlatot, s remélik, hogy a vásárlás egy hosszú távú együttműködés kezdete. A Waberer’s International Zrt. Európa egyik legnagyobb közúti fuvarozó társasága, évente 1,2 millió fuvarmegbízást teljesít. A társaságnak az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Lengyelországban, Németországban, Romániában és Szlovákiában működnek leányvállalatai.

Fotó: Burger Zsolt/KKM

A Mercedes-Benz Hungária Kft. a Daimler AG leányvállalata, a Mercedes-Benz márka önálló magyarországi képviselete. A cég 2013-ban 1587 darab új Mercedes-Benz személygépkocsi értékesítésében működött közre, közel 30 százalékkal növelte a márka hazai értékesítési mutatóit az előző évhez képest.