Átadta budapesti ügyfélszolgálati központját az Emirates dubaji légitársaság kedden. Szabó László, a Külgazdasági és Külügyminisztérium parlamenti államtitkára a megnyitón azt hangsúlyozta, hogy a szolgáltató központ átadása és az Emirates Dubaj és Budapest közötti járatának elindítás az első demonstrációja annak, hogy a kormány keleti stratégiája elkezdett működni.
Emellett fontosnak nevezte, hogy a járat megnyitásával heti 4 ezer ember utazhat a két város között, magyar kis- és középvállalkozások pedig újabb piachoz juthatnak az öbölmenti térség országaiban.
Thierry Antinori, a légitársaság kereskedelmi vezérigazgató-helyettese elmondta, Európában ez a második, a világon pedig a hetedik szolgáltató központjuk, ezekben világszerte 2200-an dolgoznak. Budapestre tíz európai és észak-afrikai város közül esett a választás.
Karen Bell-Wright, a szolgáltató központokért felelős alelnök elmondása szerint a manchesteri központtal közösen kilenc országért felelősek, és az első időben az egyszerűbb, a foglalással kapcsolatos hívásokat fogadják Budapesten.
A központban mintegy harmincan dolgoznak, de egy év alatt a létszám háromszázra nő a tervek szerint. Az alelnök az MTI kérdésére válaszolva elmondta, hogy a munkatársak kiképzése mintegy hat hetet vesz igénybe. Jelezte, hogy mind a hét központjuk folyamatos kapcsolatban van egymással, a feladatokat probléma és kompetencia szerint osztják ki.
A közel egy évig tartó helyszínkiválasztás során Karen Bell-Wright szerint a többnyelvűséget, a munkaerő minőségét és az infrastruktúrát vizsgálták elsősorban, ez után esett a választás a magyar fővárosra.
Az Emirates légitársaságot 1985-ben alapították, az elmúlt 25 évben folyamatosan nyereségesen működött. Dubaji székhelyéről 84 ország 147 célállomására repül 215 géppel. Az Emirates üzemelteti a világon a legnagyobb Boeing 777-es és Airbus A380-as flottáját, ezek a világ legnagyobb utasszállítói. A légitársaságnak 292 gépre van rendelése, amelyek összértéke 138 milliárd dollár.
2013-ban 22,5 milliárd dollár árbevétel mellett 887 millió dollár nyereséget ért el a társaság, 44,5 millió utast szállított 80 százalékos átlagos töltöttséggel. Mintegy 52 ezer alkalmazottat foglalkoztatnak, köztük 171 magyar munkavállalójuk van, ebből 124 légiutas-kísérő, 9 pilóta.