Megnyitotta kapuit Stuttgartban a világ egyik legnagyobb turisztikai vására, a Caravan, Motor und Touristik (CMT) kiállítás. Magyarország, mint az esemény díszvendége, már a kiállítás első napján, a hivatalos megnyitóünnepségen megkapta a lehetőséget arra, hogy a többi részt vevő országnál bővebben mutathassa be turisztikai kínálatát.
Az ünnepségen Íjgyártó István, a Külgazdasági és Külügyminisztérium kultúráért és tudománydiplomáciáért felelős államtitkára többek között arról beszélt: a turizmus az egyik legtökéletesebb eszköz arra, hogy két ország kapcsolatát még szorosabbra fűzze.
Megkezdődött Németország legnagyobb, és egyúttal a világ egyik legjelentősebb turisztikai rendezvénye, a jubileumi, 50. stuttgarti CMT kiállítás, melynek idén Magyarország a díszvendége. A szombat délelőtt szervezett hivatalos megnyitó ünnepségen hazánk az elsők között mutatkozhatott be az utazóknak és a turisztikai szakma képviselőinek. A szervezők az ünnepség után elsőként a magyar standot keresték fel.
A megnyitó ünnepségen és később, a kora délutáni nemzetközi sajtótájékoztatón Íjgyártó István, a Külgazdasági és Külügyminisztérium kultúráért és tudománydiplomáciáért felelős államtitkára beszélt Magyarország turisztikai kínálatáról és az elmúlt időszak fejlesztéseiről. Kiemelte: Magyarországot és Németországot szoros történelmi kapcsolatok kötik össze, és ez a közös történelem biztos és stabil alapot nyújt nem csak politikai, gazdasági és kulturális téren, hanem a német és magyar emberek személyes kapcsolataiban is. A két ország nagyon erős gazdasági kapcsolatokat épített ki, amely folyamatos és dinamikus fejlődést mutat.
„A turizmus tökéletes eszköz arra, hogy erősítse két ország kapcsolatát, és biztos vagyok abban, hogy Németország és Magyarország gyümölcsöző turisztikai kapcsolata a jövőben – ugyanúgy mint eddig – mindkét fél számára hasznos és sikeres együttműködésnek bizonyul majd” – mondta a megnyitó ünnepségen Íjgyártó István. Arról is beszélt, hogy már azokban az időkben is, amikor még vasfüggöny választotta ketté Németországot Kelet- és Nyugat Németországra, mi, magyarok szívesen látott vendégként köszöntöttük a német családokat, ők pedig örömmel utaztak Magyarországra. Emiatt az idősebb generációknak nem kell bemutatni Magyarországot, hiszen mindenkinek ismerősen cseng például a Balaton neve. A fiatalabb generációk pedig most kezdik megismerni és újra felfedezni Magyarországot, Budapest pezsgő világvárosát, az országot, ahol a hagyomány és a modern, XXI. századi világ kéz a kézben jár.
„Ahogyan a Magyar Turisztikai Ügynökség szlogenje is szól: Magyarország Önre vár! Önre várunk, és szívesen látjuk, akár először jár nálunk vagy visszatérő látogató, akár a fiatal vagy az idősebb generáció tagja. Érkezzen akármilyen napszakban, akármelyik évszakban, mi örömmel látjuk” – mondta Íjgyártó István.
Az államtitkár beszélt a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia 2030-ról is, amely a következő szűk másfél évtizedben 800 milliárd forintos forrást biztosít a turisztikai fejlesztésekhez. Azt is kiemelte: soha nem állt még ekkora fejlesztési forrás a magyar turizmus rendelkezésére, és ez garancia arra, hogy következő években nem csak folytatódnak ez eddig elkezdődött fejlesztések, de még gyorsabb ütemben, még látványosabb fejlődés előtt áll a teljes turisztikai szektor.
Az idén 50. jubileumát ünneplő stuttgarti vásárra kétezer kiállító érkezett, és a szervezők arra számítanak: a látogatók száma eléri majd a kétszázezer főt. Magyarország kétszáz négyzetméteres standdal mutatkozik be a német és nemzetközi látogatóknak, valamint a turisztikai szektor képviselőinek. A magyar standon a folklórtól a gasztronómián át az innovatív produkciókig hosszú lesz a programok sora. Az élőzene és a kürtőskalács-sütés mellett filmvetítés, virtuális túra is színesíti Magyarország régióinak bemutatását. A kiállításon való megjelenéssel a Magyar Turisztikai Ügynökség célja az, hogy az eddig ismeretlen élmények bemutatásával új inspirációt adjon a német és nemzetközi látogatóknak, akár jártak már korábban hazánkban, akár a jövőben tervezik hozzánk első utazásukat.