Magyarország lehet az Ázsiából Európába irányuló árukereskedelem csomópontja - jelentette ki a Külgazdasági és Külügyminisztérium államtitkára hétfőn Budapesten.

A kormány szeretné elérni, hogy Magyarország legyen az Ázsiából Európába irányuló vasúti, vízi és légi áruszállítás kapuja - mondta Szabó László, a tárca külgazdasági és külügyi államtitkára, amikor megnyitotta a nemzetközi légi áruszállítási (cargo) iparág felsővezetőinek konferenciáját.

A Magyarországon megtelepedni, itt beruházni kívánó vállalatok kellemes, pénzügyileg stabil környezetet találnak - mondta az államtitkár, felidézve, hogy a londoni Financial Times egyik kiadványának - az fDi Magazinnak - a ranglistáján Budapest a legvonzóbb működőtőke-befektetési célpont a 2014-15-ös üzleti évben Kelet-Közép-Európában.

Fotó: Kovács MártonKKM

Szabó László elmondta, idén tavasszal a parlamenti választásokon az emberek több mint kétharmada szavazott a 2010 óta hatalmon lévő kormányra, ez további legalább négy év, de remélhetőleg még ennél is hosszabb stabilitást jelent. Az államtitkár kijelentette: Magyarország sikeresen került ki a világgazdasági válságból, Európában a leggyorsabbak közé tartozik a magyar gazdasági növekedés, a második negyedévben 3,9 százalékkal bővült a hazai össztermék (GDP).

Hozzátette, a magyar nagyon nyitott gazdaság, amelyben a kivitel a teljes GDP-érték 83 százalékát teszi ki. Az export 79 százaléka az Európai Unióba irányul, de szükség van egy másik pillérre is, ez a keleti nyitás magyarázata - mondta.

Szabó László megjegyezte, a Budapest Airport nagyon szakszerűen működteti a Liszt Ferenc repülőteret, és fontos partnere a kormánynak. A repülőtéren 36 légi cég van jelen, évi 92 ezer tonna árut szállítanak légi úton, és ez a volumen nő.

A konferenciát szervező Budapest Airport közölte: a cargo iparágé az egyik legpontosabb gazdasági mutató, a világszerte légi úton szállított áruk mennyiségére a piac legapróbb változásai is hatással vannak. A cég szerint jó hír a szektor számára, hogy a szállított mennyiségek 2014-ben Európában és Észak-Amerikában is nőnek, így az iparág csaknem 100 képviselőjének jó alkalom lesz a budapesti konferencia arra, hogy megvitassák a fejlesztési lehetőségeket, és azt, milyen hatással vannak az új technológiák az üzleti tevékenységre.

Fotó: Kovács MártonKKM

"Nagy öröm számunkra, hogy a légiáru-szállítási iparág rangos eseményét sikerült Budapestre hoznunk" - nyilatkozta René Droese, a Budapest Airport (BA) ingatlangazdálkodási igazgatója, aki a cargo fejlesztésekért is felelős. Hozzátette: fejlett elektronikai és gyógyszeriparával Magyarország természetes központ lehet a cargo légitársaságok számára.

A BA közölte: központi elhelyezkedésével Budapest a cargo fejlesztések ideális helyszíne. A repülőtér kiváló futópálya-konfigurációval rendelkezik, és a világ bármely légiáru-szállító repülőgépét képes fogadni. Miközben a legtöbb nyugat-európai légiáru-szállító központ légtér-korlátozásokkal és kapacitásproblémákkal küzd, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren bőségesen állnak rendelkezésre fejlesztési területek, a cargo légitársaságokat pedig jó infrastruktúra várja - áll a közleményben.