Ma Magyarország az európai autógyártás, az európai autóipar egyik meghatározó fellegvára - jelentette ki Szijjártó Péter az Audi Hungaria Zrt. győri járműgyárában az elektromos motorok sorozatgyártásának elindítása alakalmából rendezett ünnepségen.

A külgazdasági és külügyminiszter a modern kori ipari forradalom megjelenítőjeként beszélt az Audi győri gyáráról.  Kiemelte, hogy az elmúlt hét-nyolc évben megduplázódott, tavaly meghaladta a 8 ezer milliárd forintot a magyar autóipar teljesítménye.

Fotó: Árvai Károly/kormany.hu

Az ágazatnak kiemelkedően fontos szerepe van abban, hogy négy százalék fölött maradjon a gazdasági növekedés mértéke - tette hozzá.

Mint mondta,a világgazdaságban zajló - a gazdaság szereplőit és a szabályozókat is komoly kihívás elé állító - versenyben a siker záloga az, hogy minél több, az új ipari korszakot meghatározó beruházást vonzunk magunkhoz.

Hozzátette: ebben a versenyben komoly érv lehet, hogy Európán belül Magyarországon a legalacsonyabbak a társasági és a személyi jövedelemadó kulcsai, valamint évről évre csökken a munkára rakódó adóteher.

Achim Heinfling, az Audi Hungaria Zrt. igazgatóságának elnöke elmondta, 25 éve kis motorgyárként indult - 700 munkatárssal, 60 ezer négyzetméteren napi kétezer erőforrást előállítva - a győri üzem, amely napjainkban, több mint nyolcmilliárd eurós beruházásokat követően ötmillió négyzetméteren, 12 és fél ezernél több munkatársat foglalkoztatva kilencezer motort és ötszáz járművet bocsát ki naponta.

Az elnök hangsúlyozta: ez a fejlődés minden negyedszázaddal ezelőtti elképzelést és várakozást felülmúl, az itt felhalmozott technikára és szaktudásra pedig komolyan épít az Audi, amikor az elektromobilitásban játszandó fontos szerepre készül.

Fotó: Árvai Károly/kormany.hu

Ennek célja, hogy fenntartható módon, hosszú távra biztosítsák a vállalat versenyképességét, hangsúlyozta a cégvezető, aki emlékeztetett arra: nem csupán termékeik, de gyártási eljárásaik is innovatívak, a futószalag helyett ugyanis például moduláris, szigetszerű rendszerben zajlik a munka az új egységekben.

Az eseményen Peter Kössler, az Audi AG termelésért és logisztikáért felelős igazgatója azt emelte ki: a győri járműgyár - amelyben eddig 33 milliónál több erőforrás és több mint 1,1 millió autó készült az elmúlt negyedszázadban - példamutató az Audi-konszern számára.

Kiemelte: a győri üzem fontos része a konszernnek, a brüsszeli gyárban nemsokára sorozatgyártásba kerülő teljesen elektromos SUV-juk "szíve" is Győrben készül.

Peter Kössler emlékeztetett: 2025-re minden alapmodelljük elérhető lesz elektromos meghajtású változatban is, amivel minden szegmensben jelen lesz a konszern a nem hagyományos meghajtással. Az Audi csúcsmenedzsere kijelentette: a győri gyár felkészült a jelen és a jövő kihívásaira.

Fotó: Árvai Károly/kormany.hu

Simon Róbert Balázs (Fidesz), a térség országgyűlési képviselője beszédében azt emelte ki: a beruházás egyfelől mutatja az Audi vezetésének bizalmát a magyar szakemberek iránt, a német munkakultúrára és a magyar kreativitásra épülő szakemberképzés eredményeit, valamint a magyar kormány, Győr városa, az itt működő egyetem és a járműgyártó együttműködésének sikerét.

Negyed százada kevesen gondolták, hogy az Audi mostanra nyolcmilliárd eurónál nagyobb összeget ruház be Magyarországon, és közvetlenül 12 ezer 600, a beszállítókkal együtt mintegy 30 ezer embernek ad munkát a régióban, a világ legnagyobb autóipari motorgyárát üzemelteti, és Magyarország egyik legnagyobb árbevételű vállalata lesz - jelentette ki.

Hozzátette: az Audi folyamatos fejlődése nemzetgazdasági szempontból is kiemelt jelentőségű, ezért is támogatja a kormány a cég beruházásait.

Peter Kössler, az Audi Hungaria Motor Kft. ügyvezetésének elnöke 2016 őszén beszélt először arról az MTI-nek, hogy 2018 végén, 2019 elején indul az Audi elektromos autók sorozatgyártása Győrben, s ekkor kezdik meg az elektromos motorok előállítását a magyarországi üzemben.

Fotó: Árvai Károly/kormany.hu

Akkor jelezte: ez a gyár látja majd el a társaságot elektromos motorokkal.