Több mint száz magyar borászat közel 540 féle borát mutatta be a Lidl Magyarország hét ország Lidl képviselőinek az áruházlánc által második alkalommal megrendezett Wine Expo 2015 Hungary keretében.
Lidl Magyarország Bt. közleménye szerint az expo - a kormányzati törekvésekkel összhangban - elősegíti a magyar borok Európán belüli népszerűsítését, exportját és a gazdasági növekedést.
A közlemény idézi Magyar Leventét, a Külgazdasági és Külügyminisztérium gazdaságdiplomáciáért felelős államtitkárát, aki elmondta: 2015 a magyar agrárexport felfuttatásának éve lesz, ezért különösen örülnek a Lidl Magyarország kezdeményezésének, amelynek segítségével számos európai országban megjelenhetnek a magyar borok.
Az államtitkár a közlemény szerint kiemelte a Lidl beszállítói programját, amelynek köszönhetően 60 százalék felett van a magyar termékek aránya az áruház teljes kínálatában.
A Wine Expo sikerét jelzi, hogy az idei évben megduplázódott az érdeklődők száma, hat ország, Nagy-Britannia, Csehország, Szlovákia, Lengyelország, Bulgária és Románia képviselői kóstolhatták végig azt a majdnem 540 féle bort, amelyből kiválaszthatták, melyek jelenjenek meg országaik áruházainak polcain - olvasható a tájékoztatásban..