Az autópálya megépülése után a körgyűrű bezárása újabb nagy előrelépést hoz abban, hogy az 5-ös főút teherforgalma elkerülje Kecskemétet és élhetőbb legyen a város - jelentette ki Magyar Levente, a Külgazdasági és Külügyminisztérium gazdaságdiplomáciáért felelős államtitkára a 445-ös főút Kecskemétet észak felől elkerülő, befejező szakaszának csütörtöki alapkőletételén.

Fotó: KKM

A világszínvonalat képviselő vállalkozások Kecskemétre településével korábban nem látott ütemű infrastrukturális fejlődés indult meg a városban, ami Magyarország gazdasági megerősödésének egyik legszebb példája és sikere. Az elkerülő úttal végre mentesülhet a település a hetente mintegy 2500 tehergépjármű lég- és zajszennyezésétől - állapította meg az államtitkár.

A magyar kormány Kecskemét fejlődésének és az itt élő emberek teljesítményének szóló elismerése, hogy az elkerülő út befejező szakasza tisztán állami forrásból, a Modern Városok Program keretében valósulhat meg - fogalmazott Zombor Gábor (Fidesz-KDNP), a térség országgyűlési képviselője.

Fotó: KKM

Szemereyné Pataki Klaudia Kecskemét fideszes polgármestere a város és a térség élete szempontjából is jelentős közlekedési beruházás időszerűségét hangsúlyozta. Az elkerülő megépülését követően indul el ugyanis a kecskeméti Mercedes-Benz újabb gyárának építése, ami további teherforgalmat generál majd Kecskeméten és a környező településeken.

Fotó: KKMMayer András, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházási vezérigazgató-helyettese elmondta: az 5,7 milliárd forintból megvalósuló beruházás során a közel 3,5 kilométer hosszú, kétszer egysávos út mellett egy csomópontot is megépítenek az elkerülő út és az M5-ös autópálya kereszteződésében.

A 15 kilométer hosszú teljes északi elkerülő út több mint 10 kilométeres, az 5-ös főúttól a 44-es útig terjedő szakaszát tavaly augusztusban adták át.

A várhatóan 2018-ban elkészülő új szakasz pedig az 5-ös főutat köti majd össze az M5-ös autópályával. Ezzel kialakul egy, a várost elkerülő teljes körgyűrű.