2018. május 25-én a Külgazdasági és Külügyminisztérium is részt vett az ENSZ Fenntartható Fejlődési Célokhoz kapcsolódó kommunikációs kampányában, melynek részeként több európai fővárosban egyidejűleg 120 négyzetméteres stand került felállításra.
A 193 ország által egyhangúlag elfogadott 17 fenntartható fejlődési cél (SDG-k) a fejlődés új, egyetemes mércéjét állította fel annak biztosításával, hogy senkit sem hagynak magára. A siker érdekében megegyeztek arról, hogy 2018-tól kezdődően minden évben indítanak kommunikációs kampányt, hogy a fent említett célokat ismertebbé tegyék.
Idén a nemek közötti egyenlőség, ehhez kapcsolódóan pedig az EU és tagállamai vonatkozó nemzetközi fejlesztéspolitikai és humanitárius tevékenységének bemutatása volt a kampány célja, melyben összesen 20 tagállam vett részt.
Az idei kommunikációs kampány lényege egy olyan, elsősorban fiatalok megszólítását célzó stand egész napos működtetése volt egy forgalmas helyszínen, amely játékos módon, a high-tech event marketing, közösségi média kampánnyal kiegészített eszköztárával hívta fel a széles közvélemény és a sajtó figyelmét a témára, az 5. Fenntartható Fejlesztési Célra. Így például szelfi-fülkében készített fotó megosztásával is kifejezhették az érdeklődők az egyetértésüket a SDG 5 céljaival. Ezenkívül egy szimbolikus kerékpározásban is részt lehetett venni, mely arra hívta fel a figyelmet, hogy a nőknek sokszor „nehezített pályán” kell teljesíteniük az életben.
Az eseménnyel párhuzamosan aktív Twitter kampány is folyt, mely a kezdeményezésre hívta fel a figyelmet. A délután folyamán a kampány magyarországi jószolgálati nagykövete, Cseke Eszter is megjelent.