Az iskolai erőszak megelőzésének lehetőségeiről egyeztetett a Szakképzési Innovációs Tanács 2019. december 17-én, Budapesten. A testületet az innovációért és technológiáért felelős miniszter hívta össze a győri késeléses ügyet követően annak érdekében, hogy a szakképzés legmagasabb szintű egyeztető fórumának tagjai közös álláspontot alakítsanak ki a kérdésben.
A Szakképzési Innovációs Tanács (SZIT) rendkívüli ülésének elsődleges célja az volt, hogy az elmúlt időszakban az intézményekben történt erőszakos cselekedetekkel kapcsolatban elinduljon egy közös gondolkodás. A SZIT tagjai a társminisztériumok mellett a kamarák, nagyvállalatok, érdekképviseleti szervek, oktatási szervezetek, intézményfenntartók és tanulói képviseletek delegáltjai.
Az ülés résztvevői hangsúlyozták, hogy az egyedi iskolai helyzetek kezelése mellett rendszerszinten is fel kell készülni az oktatás légkörével összeegyeztethetetlen folyamatok, erőszakos megnyilvánulások megelőzésére. A felszólalók egyetértettek abban, hogy a legfontosabb a konfliktushoz vezető helyzetek előzetes felismerése, amiben a közösségépítésnek kulcsszerepe van. A digitális eszközök használata mellett lehetőséget kell teremteni a tanárok, diákok és szülők közötti folyamatos párbeszédre, közösségi élményekre, amellyel az elfojtott indulatok felszínre törése megelőzhető. A szakképzés esetében ebbe a folyamatba mindenképp szükséges bevonni a gyakorlati képzést biztosító vállalati partnereket is.
Ebbe az irányba mutat az is, hogy az új szakképzési törvény lehetőséget teremt a Képzési Tanácsok megalakítására, amely egy helyi szintű egyeztető és közösségépítő fórum lehet. Tagjai az intézmény vezetője, pedagógusai, a szülők, a képzésben érintett helyi vállalkozások és önkormányzatok.