A magyar küldöttség határozott fellépése akadályozta meg az Európai Unión kívüli országok fuvarozói kvótáinak növelését a Nemzetközi Közlekedési Fórum (ITF) éves miniszteri csúcstalálkozóján 2019. május 23-án, Lipcsében. A testület a kérdést szakértői szintre utalta vissza, abban a tagországok megegyezése esetén legkorábban egy év múlva születhet döntés.
Az OECD keretében működő, párizsi székhelyű ITF felel többek között a CEMT többoldalú árufuvarozói engedélyekkel kapcsolatos döntések meghozataláért is. A csúcstalálkozó előtt a három meghatározó hazai fuvarozói érdekképviselet levélben kérte Palkovics László innovációs és technológiai minisztert, hogy Magyarország tegyen lépéseket a magyar fuvarozók érdekeinek érvényesítéséért.
A lipcsei zárt miniszteri ülésen a felszólalók többsége a liberalizálást támogatta. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium képviseletében Tóth Péter kiállt a magyar fuvarozók nemzetközi árufuvarozási piaci pozíciójának védelme mellett. A közlekedéspolitikáért felelős helyettes államtitkár kijelentette, hogy Magyarország nem támogatja a CEMT engedélyek mennyiségének növelését, mivel az az Európai Unión kívüli országok térnyerését eredményezné a belső piacon. Egy efféle lépés különösen annak fényében elfogadhatatlan, hogy a nyugat-európai országok protekcionista intézkedések bevezetésére készülnek a Mobilitási Csomagon és a kiküldetési irányelven keresztül.
Mivel a tagországok a CEMT engedélyekkel kapcsolatosan kizárólag egyhangúlag dönthetnek, így a magyar kiállással sikerült elérni, hogy az engedélyszámok növekedéséhez vezető döntés ne születhessen meg. A Közlekedési Miniszterek Tanácsa a kérdést szakértői szintre utalta vissza. A tagországok a következő egy évben próbálhatnak meg egyezségre jutni, az újabb döntéshozatal eredményes előkészítő tárgyalások esetén a 2020 májusában megrendezendő miniszteri csúcstalálkozón lehet esedékes.