Az Innovációs és Technológiai Minisztérium engedélyével 2020. május 6-tól Budapest és Pest megye kivételével újraindulhatnak az országban a közlekedési vizsgák és utánképzések. Az intézkedés a közúti, a vasúti, a hajózási és a légügyi területet egyaránt érinti, az első vizsgákat a jövő hétre szervezhetik meg.

A minisztérium a járványügyi veszélyhelyzeti intézkedésekhez igazodva 2020. március 19-i hatállyal függesztette fel a KAV Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont Nonprofit Kft. vizsgáztatási és utánképzési tevékenységét. Az elmúlt bő másfél hónapban a Vizsgaközpont csak a tárca külön engedélyével, néhány esetben szervezhetett vizsgákat és vizsgálatokat, pl. leendő mentőgépkocsi-vezetők számára.

A korlátozó intézkedések a védekezés új szakaszában szigorú menetrend szerint, fokozatosan enyhíthetőek. A kijárási korlátozás részleges megszüntetésével összhangban a minisztérium Budapest és Pest megye kivételével a mai nappal visszavonta a felfüggesztésről szóló döntését. Vidéki vizsgaidőpontokat tehát újra lehet igényelni, az első vizsgákat a jövő hétre szervezhetik meg.

A vizsgaturizmus megelőzése érdekében az egyes helyszíneken kizárólag azok tehetnek vizsgát, akik életvitelszerűen is az adott településen, megyében élnek, a budapesti és Pest megyei lakosok ebből a célból sem utazhatnak az ország másik részébe.

Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár elmondta: „A Vizsgaközpont csak azokat a vizsgákat és utánképzéseket szervezi meg, amelyek helyszínén járványügyi szempontból biztonságos körülményeket tud teremteni. A részvétel kötelező feltétele a védőfelszerelés - maszk és kesztyű - viselése. A társaság a veszélyhelyzetre tekintettel, a fertőzési kockázatok mérséklése érdekében rugalmasan kezeli az akár a vizsga napján beérkező lemondásokat is, és ilyen esetben ingyenesen biztosít új időpontot.”

A Vizsgaközpont az óvintézkedések részeként korlátozni fogja a résztvevők számát is, ami a várakozási idő növekedéséhez vezethet. A társaság vidéki ügyfélszolgálati irodáiban a járványügyi előírások betartásával ismét lehetőség nyílik a személyes ügyintézésre. A budapesti és Pest megyei irodák továbbra is postai és elektronikus úton fogadják a megkereséseket.