A magyar részvétellel zajló nemzetközi közlekedési hatósági ellenőrzéssorozat márciusi fordulójában összesen közel 1200 járművet vizsgáltak meg a hazai utakon, 121 teherautót és egy autóbuszt értek szabályszegésen.
Magyarország rendszeresen részt vesz a 14 európai ország közlekedési hatóságait tömörítő Euro Contrôle Route (ECR) együttműködés havi-kéthavi gyakoriságú ellenőrzéseiben. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium által koordinált közúti műszaki, megfelelőségi vizsgálatok fő célja a közlekedésbiztonsági kockázatot jelentő személy- és áruszállító járművek kiszűrése és szankcionálása.
A közlekedési hatóság munkatársai a balesetek megelőzése és a jogkövető vállalkozások védelme érdekében dolgoztak 2020. március 10. és 12. között is a hazai autópályákon és főutakon. A tematikus ellenőrzés során a gépjárművek általános műszaki állapotát, előírásoknak való megfelelőséget vizsgálták, fokozott figyelemmel a menetíró készülékekkel kapcsolatos szabályok, a vezetési és pihenőidők betartására.
A márciusi akcióban megállított 33 autóbusz közül mindössze egyet értek szabályszegésen. Az 1134 ellenőrzött teherautó közül hármat a jármű hiányossága miatt vontak ki azonnal a forgalomból, négy pedig a sofőrhöz vagy a rakományhoz kapcsolódó mulasztás miatt nem folytathatta útját. A szakemberek összesen közel 2 millió forint bírságot szabtak ki, a legmagasabb egy jármű után fizetendő bírság 800 ezer forint volt.
Az idei első két, februári és márciusi akcióban mintegy 2500 teherautót és autóbuszt vizsgáltak meg a közlekedési hatóság munkatársai, és közel 280 jármű kapcsán találtak kisebb-nagyobb szabályszegést. A tavaly lebonyolított hét akció során hazánkban összesen közel 7800 személy- és áruszállító járművet, több mint 5500 teherautót és több mint 2200 buszt vizsgáltak meg, ezek közül is hozzávetőleg minden tízedik bizonyult problémásnak.