Fontos az Európai Bizottság új munkaprogramjában is deklarált fenntarthatóság, amely a közlekedésben a károsanyag-kibocsátás csökkenésével valósulhat meg - mondta az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára szerdán az M1 aktuális csatornán.
Mosóczi László hozzátette: lehetőség szerint 2050-re a közlekedés szempontjából nullára kellene csökkenteni a károsanyag-kibocsátást.
Elmondta: a közlekedés a levegőbe jutó káros anyagok negyedéért felel, a kibocsátást akcióprogramokkal, fejlesztésekkel és új technológiákkal kell csökkenteni, ugyanakkor figyelembe kell venni, hogy egyre inkább nő a személyszállítási igény, illetve az elszállítandó áruk mennyisége is.
A fenntartható közlekedés négy nagy pilléren: a szénhidrogének visszaszorításán, a közlekedés digitalizációján, okos beruházásokon és innováción alapszik - hangsúlyozta, megjegyezve, hogy a károsanyag-kibocsátás csökkentéséhez a közösségi közlekedés mindenhol preferencia kell legyen.
A jövő az elektromos járműveké, ezért a kormány nemrégiben hozott döntést arról, hogy 2022-ben már csak elektromos autóbuszokat lehet újként üzembe helyezni, és a jelenlegi beruházások révén csökkeni fog az autóbuszok átlagéletkora is - emlékeztetett Mosóczi László.
A műsorban elhangzott, hogy 2017 és 2024 között 3200 milliárd forintból fejlesztik a gyorsforgalmi úthálózatot és épülnek elkerülőutak Magyarországon.