Eredményes a munkaerőpiaci reform program végrehajtása, másfél év alatt eddig 80 ezer kihelyezés történt a munkanélküliellátó rendszerből az elsődleges munkaerőpiacra - mondta Bodó Sándor, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) foglalkoztatáspolitikáért felelős államtitkára szerdán a Budapest Főváros Kományhivatallal közösen tartott sajtótájékoztatón, Budapesten.
Kiemelte: a március végéig tartó program lényege, hogy a foglalkoztatási osztályok felmérik az adott térség munkaadóinak foglalkoztatási igényét, alaposan megismerik a hozzájuk forduló munkát keresők szakmai képzettségét, lehetőségeit, majd ez alapján összehozzák a munkaerőpiac szereplőit.
A program folytatásaként elsőként Hajdú-Bihar megyében a szakképző centrumok bevonásával képzéseket ajánlanak majd annak érdekében, hogy biztosítsák a munkaerőpiac igényeihez igazodó szaktudás megszerzését.
Sára Botond, Budapest Főváros Kormányhivatala kormánymegbízottja kijelentette: a kormányhivatal felkészült az új kihívásra, céljuk, hogy a Budapesten az év elején indult programban legalább 650 munkát keresőt eljuttassanak a főváros elsődleges munkaerőpiacára.
A sajtótájékoztatón Bodó Sándor utalt arra, hogy a munkaerőpiacireform-program márciusban befejeződik, de dolgoznak a fenntartásán.
Az államtitkár a program eredményei közé sorolta, hogy az új eljárásban a munkát keresők jó eséllyel lépnek az elsődleges munkaerőpiacra, mivel a foglalkoztatási osztályok személyre szabott segítséget tudnak nyújtani a munkát keresőnek, például többek között felhívják a figyelmét a foglalkoztatással összefüggő támogatási lehetőségekre, képzésekre. A munkaadóktól és a munkavállalóktól kapott információkat összefésülik, megszűrik, ezáltal eredményesebbnek bizonyul a közvetítés - tette hozzá.
Bodó Sándor kitért arra, hogy a Szabolcs-Szatmár-Bereg, Hajdú-Bihar és Borsod-Abaúj-Zemplén megyében indult programot fokozatosan terjesztették ki országossá, legújabban a fővárosi kormányhivatal foglalkoztatási szakterülete is alkalmazza az új eljárási rendet.
Sára Botond hangsúlyozta, a fővárosban a kormányhivatal erősítette az ügyfélközpontú szemléletet, a területen dolgozók felkészültek arra, hogy a piacorientált munkaerőpiaci igények alapján végezzék munkájukat.