A Digitális Pedagógiai Módszertani Központ (DPMK) műhelymunkával egybekötött nemzetközi konferenciát szervezett „Robotika és algoritmikus gondolkodás fejlesztése a közoktatásban” címmel február 26-án, Budapesten.

A konferencián nemzetközi előadók számoltak be előadásaikon azokról a folyamatokról, amelyek eredményeképp országaikban sikerült bevonni a kódolást az iskolai oktatásba. A hazai szereplők ún. „Teachmeet”-ek keretében mutathatták be a Magyarországon e területen már működő jó gyakorlatokat és további lehetőségeket.

A konferencián részt vettek szakmai szervezetek, döntéshozók, gyakorló tanárok, egyetemek és üzleti terület képviselői, akiknek a plenáris előadások mellett különféle műhelymunkák során is lehetőségük nyílt a nemzetközi és hazai tapasztalatok megvitatására.  A konferencia sikerességét az is jól mutatja, hogy az egyik műhelyben folyó munka eredményeként egy akcióterv elkészítésére is sor került, melyet a konferencia zárásaként Horváth Ádám, a DPMK divízióvezetője ismertethetett is a résztvevőkkel.

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium háttérintézményeként működő szervezet a Digitális Jólét Program keretében gondoskodik a digitális kompetencia fejlesztésével kapcsolatos feladatok koordinálásáról. Az intézmény elődleges célja, hogy a tanulók olyan digitális képességekkel lépjenek ki az iskolából, amelyek segítik az átalakuló munkaerőpiacon való boldogulást és ezáltal hozzájárulnak a magyar gazdaság versenyképességének növeléséhez.