Az Igazságügyi Minisztérium Céginformációs Szolgálata folyamatosan arra törekszik, hogy – a hitelezővédelmi szempontok szem előtt tartása mellett – a számviteli beszámolók benyújtásának egyszerűsítésével is csökkentse a vállalatokra nehezedő adminisztrációs terheket.

Az elmúlt évek tapasztalataira építve 2016. december 1-jét követően a Céginformációs Szolgálat Online Beszámoló Űrlapkitöltő Rendszeren keresztül fogadja a letétbehelyezés, illetve közzététel céljából benyújtott beszámolókat.

Mintegy 400 ezer vállalat teheti közzé egyszerűbben és gyorsabban a kötelező éves számviteli beszámolóját az Igazságügyi Minisztérium által létrehozott új elektronikus rendszernek (OBR) köszönhetően. A cégek számára a rendszer legnagyobb előnye, hogy az informatikai ellenőrzés már a beszámolók összeállításakor megtörténik, így elkerülhetővé válik, hogy pl. adószám, vagy cégjegyzékszám tévesztés miatt adóhatósági bírságot szabjanak ki. Online alkalmazásról lévén szó nem kell külön figyelmet fordítani az űrlapok frissítésére, illetve nincs szükség speciális programok (ÁNYK, JAVA) telepítésére. Fontos azonban, hogy a könyvelő stabil internet kapcsolattal rendelkezzen, és folyamatosan letöltse a kitöltés során a beszámolót, egy esetleges hálózati kimaradás okozta adatvesztést elkerülendő. Felhívjuk a könyvelők figyelmét, hogy az új, online felület elsőre szokatlan lehet így javasoljuk, hogy a rendszer használatának elsajátítására elegendő időt biztosítsanak. Mint minden újonnan bevezetett rendszernél itt is előfordulhatnak kezdeti nehézségek, amiért a könyvelők, illetve cégek szíves megértését és türelmét kérjük.

A Céginformációs Szolgálat az átállás első napjaiban meghosszabbított munkaidőben este, valamint hétvégén is rendelkezésre áll, a telefonos, illetve e-mailben érkező megkeresések minél gyorsabb megválaszolása érdekében.

Az új rendszer, valamint bővebb tájékoztatás innen érhető el:

https://e-beszamolo.im.gov.hu/ebekuldes