A következő tanév legfontosabb feladatai közé sorolta a Földművelésügyi Minisztérium parlamenti államtitkára a duális képzés, ezen belül pedig a gyakorlati képzés megerősítését, az agrár felsőoktatás és középfokú szakoktatás, valamint a köznevelés együttműködésének fejlesztését, illetve a magyar vidék igényeihez igazított felnőttképzés erősítését.
Nagy István az agrárszakképző iskolák országos tanévnyitó ünnepségén Törökszentmiklóson, a 75 éves Székács Elemér Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Szakképző Iskola és Kollégium ünnepségén hétfőn elmondta, a Tessedik Sámuel Agrárszakképzési Koncepció legfontosabb célja, hogy az agrárszakképzés rendszerének a megújítása az agrár-és élelmiszergazdasági ágazat sajátosságainak a figyelembe vételével valósuljon meg. A koncepció a pályaorientáció megújításában kiemelkedő szerepet szán az agrárszakképző iskolák mellett működő termelő gazdaságoknak - tette hozzá.
A parlamenti államtitkár kiemelte: az iskolahálózat stabilan működik, a koncepcióban foglalt célkitűzések megvalósítása megkezdődött. Ennek keretében elindult az OKJ "finomhangolása". A szakmai elvárásoknak megfelelően kezdeményezték az erdészeti -és vadgazdálkodási technikus szakképzés szétválasztását, az élelmiszeripari szakmunkásképzés munkaerőpiaci igényeknek megfelelő módosítását - közölte.
Hozzátette: a kormányzati törekvéssel összhangban kezdeményezték a rövidláncú termékértékesítéssel kapcsolatos kisüzemi élelmiszer előállító szakképzés felvételét az OKJ-rendszerbe. Szavai szerint olyan agrár-szakképző iskolai hálózat működtetésére és megerősítésére van szükség, amelyben a megszerzett tudás alkalmas és elegendő minden diák számára, hogy később munkavállalóként megállja a helyét vagy saját családi birtokán önállóan is elkezdhesse a gazdálkodást.
Nagy István hangsúlyozta, hogy az agrárszakképzés fejlesztésében a Földművelésügyi Minisztérium kiemelkedő, kettős szerepet tölt be: részt vesz a szakképzések irányításában, intézményfenntartóként a szakképzés rendszerében is és jelentős szerepet tölt be az agrárszakképzés átalakításában.
Nagy István elmondta: a 2015-2016-os tanévben belépő, mintegy hatezer új tanulóval együtt csaknem huszonnégyezer diák tanul a tárca által fenntartott intézményhálózatban. Az FM átvette további öt iskola fenntartói jogát, így összesen 49 iskolát tart fenn, az oktatás 64 feladatellátási helyen zajlik - tette hozzá.