A magyar alma az egyik legfrissebb, legegészségesebb és legízletesebb gyümölcs – jelentette ki Nagy István, a Földművelésügyi Minisztérium parlamenti államtitkára pénteken Szegeden, a belföldi almafogyasztást támogató kampány első állomásán.

Az idei magyar almatermés kiváló, mennyisége várhatóan mintegy 40 százalékkal haladja meg a korábbi évekét – mondta a politikus. Hozzátette: az orosz embargó miatt azonban nehéz megtalálni a gyümölcs piacát. Az egy főre jutó éves almafogyasztás az évtizedekkel korábbinak mindössze a fele, összesen 15 kilogramm. Ha azonban mindenki naponta csak egy almával többet eszik, nemcsak a piaci nehézségeket lehet megoldani, hanem egészségünknek is jót teszünk – fogalmazott az államtitkár. Mint elmondta, a kormány bruttó 45 millió forintot ad a belföldi almapromócióra. Ennek keretében hat áruházláncban mintegy ötven alkalommal a jó minőségű magyar almát ajánlják a vásárlók figyelmébe.

Fotó:FM

Mártonffy Béla, a magyar zöldség-gyümölcs szakmaközi szervezet elnöke elmondta, a jó termés miatt egész Európában kínálati piac alakult ki, az ipari és az étkezési alma ára is alacsony. A szakember szerint az orosz embargót pont abban az időszakban vezették be, amikor a rendszerváltást követő piacvesztés után újra emelkedni kezdett a magyar export. Ezért az új piacok megtalálása mellett nagyon fontos a hazai fogyasztás növelése is.

Kurucz Adrienn, a Tesco Global Áruházak Zrt. frissáru igazgatója közölte, az áruházlánc évente mintegy 8 millió tonna almát értékesít, és amikor csak erre lehetőség van, a gyümölcsöt Magyarországról, közvetlenül a termelőktől szerzi be. Így a termék nyomon követhető, a kereskedelmi cég pedig a lehető legmagasabb árat fizetheti a termelőknek.