A kiváló minőségű hazai élelmiszerek népszerűsítése mellett a magyar munkahelyeket is védi a most induló, a tej és tejtermékeket, és azok fogyasztását ösztönző kampány – fogalmazott Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára az Agrármarketing Centrummal és a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanáccsal közösen tartott sajtótájékoztatón.

A koronavírus-járvány pontosan megmutatta, hogy mennyire fontos a tudatos magyar fogyasztói magatartás – mondta az államtitkár. Mint kifejtette, a kormány ennek erősítésén túl a Gazdaságvédelmi Akciótervvel védőhálót biztosít a magyar vállalkozásoknak. A munkahelymegtartó bértámogatások, a hiteltörlesztési moratórium valamennyi vállalkozás számára esélyt ad a piacilag nehezebb időszak túlélésére. Külön figyelem irányul a mezőgazdasági termelésre és élelmiszerellátásra, ezért biztosít a kormány ingyen hitelt a gazdálkodóknak, nyújt vissza nem térítendő támogatást 8 milliárd forint értékben az élelmiszeriparnak és 1,8 milliárd forint értékben a magyar tejtermelő gazdaságoknak – sorolta Feldman Zsolt.

Fotó:Krasznai-Nehrebeczky Mária

Tájékoztatása szerint a kormány azt várja a hazai kiskereskedelem szereplőitől, hogy a maguk eszközeivel segítsék, ösztönözzék a magyar élelmiszer, azon belül is a tej- és tejtermékek fogyasztását, ezért határozott kérés feléjük, hogy ezeket biztosítsák, ajánlják a fogyasztóknak – hangsúlyozta az államtitkár.

Fotó:Krasznai-Nehrebeczky Mária


Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum ügyvezető̋-helyettese felhívta a figyelmet arra, hogy az idei tejkampány célja kettős, ugyanis a klasszikus fogyasztásösztönzésen túl hangsúlyos szerepet kap a fogyasztók tájékoztatása is. Mint azt elmondta, a hazai tejfogyasztás az Európai Unió átlagának (250 kg) kétharmadát sem éri el. A WHO ajánlása alapján napi legalább 0,5 kg tejet, vagy azzal egyenértékű tejterméket kell fogyasztanunk ahhoz, hogy a kiegyensúlyozott és egészséges táplálkozást fenntartsuk.

Istvánfalvi Miklós, a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács elnöke szerint az ágazaton belüli együttműködések szorosabbá váltak a koronavírus-járvány idején, az összefogás megerősítette a szerződéses viszonyokat. Szautner Péter társelnök elmondta: az ágazat nehéz időszakon van túl, de a fogyasztók ellátása tej és tejtermékekkel az elmúlt időszakban is folyamatos volt. A hazai tejfogyasztás növelése véleménye szerint szükséges lenne, amelynek alapjai a technológiai fejlesztés lehet.