Juh- és kecskehús, valamint tejtermékek fogyasztását ösztönző kampányt indít a kormány, amelynek célja, hogy az erősen exportorientált ágazat termékei utat találjanak a magyar fogyasztókhoz is - mondta szerdán az Agrárminisztérium mezőgazdaságért felelős államtitkára Budaörsön.

A juhhús fogyasztása azon túl, hogy régi hagyománya van Magyarországon, a modern konyhakulturába is kiválóan beilleszthető – fogalmazott Feldman Zsolt az Auchan áruházban tartott, gasztronómiai bemutatóval egybekötött kampánynyitó rendezvényen.

Az államtitkár elmondta, hogy a juhtartás 8300 tenyésztő megélhetését biztosítja. Európa juhhúsból nem önellátó, behozatalra szorul, ezért jelentős a kereslet a magyar élőjuh iránt is, amit jól mutat, hogy csak az idei év első háromnegyed részében közel 14 ezer tonnányi, 40 millió euró értékű élőjuh hagyta el az országot.

Fotó: Pelsőczy Csaba

Az államtitkár kifejtette, hogy a kormány támogatáspolitikai eszközeivel a jobb, minőségibb termékek előállítását ösztönzi a juhágazatban is. Hozzátette, hogy éppen ezért tenyészkosok beállításához, vagy a juh- és kecsketartók beruházásaihoz jelentős forrásokat biztosított a kormány.

Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője elmondta, hogy az Agrárminisztérium megbízásából indították a juhfogyasztást ösztönző kampányt, amely 2020 húsvétig tart majd. Hozzátette, hogy az ágazat felemásan teljesít, mert az export területén 90 százalékos az élőállat kivitele, de a belföldi fogyasztás nagyon alacsony. Míg az európai uniós fogyasztási átlag fejenként 2,3 kilogramm évente, addig Magyarországon a 0,3 kilogrammot sem éri el. A belföldi fogyasztás növekedésével mind az állattartók, mind a feldolgozók biztosabb, stabilabb jövőt építhetnének - fűzte hozzá az ügyvezető.