Átadták a 2019. évi Ökoiskola címeket pénteken a fővárosi Balassi Intézetben; 49 köznevelési intézmény az idén először nyerte el, 140 pedig megújította az Ökoiskola címet, és 52 intézmény lett Örökös Ökoiskola.
Maruzsa Zoltán, az Emberi Erőforrások Minisztériumának köznevelésért felelős államtitkára közölte: a cím azoknak a köznevelési intézményeknek az elismerésére szolgál, amelyek tudatosan, rendszerszinten, a mindennapos gyakorlat szerves részeként foglalkoznak a környezettudatossággal és kiemelt figyelmet szentelnek a fenntarthatóságra és globális felelősségvállalásra nevelés ügyének.
A fenntartható fejlődés, a környezet- és klímavédelem ügye egyre többet szerepel a közgondolkodásban, ugyanakkor - mint megjegyezte - öröm látni, hogy a magyar iskolarendszer ezt a kérdéskört nemcsak két hónapja, öt hónapja vagy egy éve vette észre. A magyar iskola felismerte és pontosan tudja a felelősségét ebben az ügykörben - hangoztatta az államtitkár a 2005-ben indult programról.
Az iskolák és a pedagógusok óriási feladatának és felelősségének nevezte Maruzsa Zoltán, hogy olyan diákok lépjenek ki az iskolapadból, akik "az élő és az élettelen környezet ismeretén alapuló, annak értékeit védő szemléletmóddal rendelkeznek".
Úgy fogalmazott: nélkülözhetetlen, hogy az intézmények felkészítsék a tanulókat a környezettel kapcsolatos állampolgári kötelességek és jogok gyakorlására és megismertessék azokat a társadalmi-gazdasági folyamatokat, amelyek előidézik a környezeti világválság kialakulását.
Közölte, pénteken 241 iskola csatlakozott vagy erősítette meg tagságát a már 1040 intézményt számláló Ökoiskola-hálózatban.
László Tibor Zoltán, az Agrárminisztérium környezetvédelemért felelős helyettes államtitkára a pályázó pedagógusok munkáját méltatva és a szemléletformálás fontosságát is hangsúlyozva kijelentette: az Ökoiskolában "a jövő készül", ahol a jövő környezettudatos, felelős és felelősséget vállaló állampolgárait nevelik.