Idén is megnyitotta kapuit a Hungarikum Falu a SZIGET Fesztiválon, a programok szervezésében a Földművelésügyi Minisztérium, az Agrármarketing Centrum és a Magyar Ízek Alapítvány is részt vett. A megjelenés kiváló lehetőséget biztosít arra, hogy modern, figyelemfelkeltő eszközökkel mutassuk be nemzeti értékeinket és hagyományainkat az ide látogató magyar és külföldi fiatalok számára.
Idén már hatvanra bővült Nemzeti Értéktárunk kiválóságainak, azaz hungarikumainak száma. A Sziget Fesztiválon hagyományosan nagy sikernek örvendő Hungarikum Faluban mind a hatvan kiválósággal találkozhatnak a látogatók, sőt, a Hungarikum Bistro és Pub étel- és italkínálatából meg is kóstolhatják azokat. Terítéken van többek között az igazi Bajai halászlé, a különleges Karcagi birkapörkölt, de megtalálható még a Szegedi paprika-őrleményes kolbász és a HERZ-szalámis szendvics is.
A Hungarikum Pub italkínálatából nem hiányozhat a Tokaji Aszú és a 16. századig gyógyszernek minősülő pálinka sem. A szomjat pedig a szikvíz vagy a napjainkban nagy népszerűségnek örvendő fröccs olthatja, melynek több mint ötvenféle elkészítési módja létezik. Az idei Hungarikum Falu különlegessége még, hogy két nemzeti kiválósággal kiemelten foglalkozik: az egyik a sokak által kedvelt és szeretett finomság, a kürtős kalács, a másik pedig hazánk világszerte ismert sportolójának „hagyatéka”, a Puskás Örökség.
A megnyitón V. Németh Zsolt, a Földművelésügyi Minisztérium környezetügyért, agrárfejlesztésért és hungarikumokért felelős államtitkára elmondta: a Hungarikum Falu megvalósításának elsődleges célja, hogy lehetőséget teremtsen a külföldi fiatalok részére a nemzeti értékeink és a velünk élő hagyományok megismerésére. Erre nem is lehetne kitűnőbb alkalmat találni mint az évente több százezer fiatalt megmozgató Sziget Fesztivál, ahol az érdeklődők interaktív módon is találkozhatnak a hungarikumokkal.
A magyarországi agrártermékeket – és ezen belül a hungarikumokat – belföldön és külföldön népszerűsítő Agrármarketing Centrum ügyvezető igazgatója, Lipcsey György beszédében hangsúlyozta: az AMC minden eszközzel támogatja az olyan termékek előállítását, amelyek egyediségük, kiemelkedő minőségük miatt kitűnhetnek a tömegtermékek közül és akár hungarikumok lehetnek. Az ügyvezető igazgató kitért arra is, hogy az Agrármarketing Centrum a közösségi marketingeszközök széles eszköztárával olyan külföldi és belföldi kiállítási lehetőségeket, üzletember-találkozókat biztosít elsősorban a kis- és középvállalkozások számára, amelyekkel versenyelőnyhöz, piaci pozícióhoz juthatnak, mi több, jó hírnevet, ismertséget szerezhetnek. A hungarikumokon keresztül pedig széles rétegek ismerhetik meg hazánkat és a magyarság kimagasló kulturális értékeit, világszínvonalú eredményeit – tette hozzá.
A Földművelésügyi Minisztérium szakmai támogatásával a Hungarikum sátorban a fesztivál ideje alatt kisfilmeket vetítenek a hungarikumokról, hogy a látogatók – nemzetiségtől függetlenül – jobban megismerjék nemzeti értékeinket. Aki szeretné felmérni a tudását a hungarikumokról és a pálinkáról, kvízt tölthet ki ajándékokért. Szombaton pálinkaszakértő által vezetett kóstolást rendeznek, melyen többféle díjazott pálinkát ízlelhetnek meg az érdeklődők. A Hungarikum Falu területén felállított Puskás-falnál pedig lehetőség van fotózkodni a világhírű futballista életnagyságú képmásával is.