A jövő év elején kezdi meg működését a Hulladékgazdálkodási Navigáció Országos Rendszere (HUNOR), az Országos Hulladékgazdálkodási Ügynökség Nonprofit Kft. (OHÜ) számára komplex informatikai háttértámogatást biztosító rendszer - közölte az OHÜ ügyvezetője.
Wégner Krisztina elmondta: a HUNOR egy olyan integrált, komplex informatikai rendszer, amely sokoldalúan támogatja az iratkezeléstől, a feladatirányításon át a hulladékmozgások nyomon követésén, valamint az ellenőrzéseken keresztül a vezetői információkig az OHÜ teljes tevékenységét. Hozzátette: a projekt megvalósításának összköltsége 900 millió forint volt, amelyet uniós forrásból finanszíroztak. A HUNOR az Elektronikus Közigazgatás Operatív Programja (EKOP) keretén belül valósult meg.
Muhoray Róbert projektmenedzser elmondta, Magyarországon évente mintegy 18,5 millió tonna hulladék keletkezik, és arra kell törekedni, hogy minél többet hasznosítsanak belőle anyagában. Ezt támogatja a HUNOR is. A HUNOR nemcsak az OHÜ és partnerei, hanem az államigazgatás és a kormányzat között is lehetővé teszi az adatkapcsolatot. A rendszer ahhoz is segítséget nyújt, hogy az ügynökség partnerei gyorsan és pontosan összesíthessék, valamint továbbíthassák az általuk összegyűjtött hulladék legfontosabb adatait.
A rendszer támogatja az OHÜ partnereit abban is, hogy nyomon követhessék gépjárműveik útvonalát, hozzájárulva az adott cég költséghatékony működéhez. A rendszer arra is használható, hogy az OHÜ országjáró ellenőrei által felfedezett illegális hulladéklerakókról a területileg illetékes környezetvédelmi hatóságoknak adatokat küldjön, aminek birtokában előkészíthető az illegálisan lerakott hulladék elszállítása.
László Tibor Zoltán, a Földművelésügyi Minisztérium (FM) főosztályvezető-helyettese közölte, a HUNOR projekt befejezésével és az Országos Környezetvédelmi Információs Rendszer (OKIR) fejlesztésével januártól a két rendszer összekapcsolható lesz. Ezzel komplex és hatékony elektronikus adatszolgáltatást tudnak nyújtani a szakterületen működőknek.