Ízletes magyar étkeket és zamatos magyar borokat és pálinkákat kóstolhattak az üzletemberek New Yorkban egy kedden tartott magyar termékbemutatón, az érdeklődőket Fazekas Sándor, a földművelésügyi tárca vezetője és magyar gazdák egy csoportja látta vendégül.
Fazekas Sándor Washington után tett villámlátogatást New Yorkban. A termékbemutató előtt és után tárgyalásokat folytatott üzletemberekkel, valamint George Patakival, New York állam magyar családi gyökerű volt kormányzójával.
Az MTI-t tájékoztatva Fazekas Sándor hangsúlyozta, hogy tárgyalásainak mindkét helyszínén a magyar minőségi élelmiszerek megismertetése, majd amerikai piacra történő bevezetése volt a cél. Ennek érdekében a miniszter megbeszélést folytatott George Gellert üzletemberrel, az Egyesült Államokban jól ismert Atalanta cég elnök-vezérigazgatójával. Az élelmiszerkereskedelemmel foglalkozó globális vállalat vezetője élénk érdeklődést tanúsított a minőségi - szakzsargonban: prémium - magyar élelmiszerek importja iránt. Fazekas Sándor az MTI kérdésére elmondta, hogy egyrészt tájékoztatta az üzletembert a magyar élelmiszergazdaság helyzetéről, másrészt pedig felvázolta a konkrét javaslatokat az importra. Így például felhívta a figyelmet a mangalica és a szürkemarha húsából feldolgozott portékákra, a különféle biotermékekre, a hungarikumokra.
A termékbemutatóval egybekötött fogadáson a helyi magyar közösség tagjai mellett megjelentek az Amerikai Magyar Üzleti Tanács képviselői és üzletemberek is. A termékbemutatón tóalmási felvágottak, húsok, tokaji borok, pálinkák és különleges magyar édességek illatoztak és kínálták magukat.
A George Pataki volt kormányzóval tartott megbeszélésein - mint a miniszter elmondta - szintén a magyar élelmiszergazdaság helyzetéről és a magyar export kilátásairól volt szó. Egyetértettek abban, hogy az amerikai piacon van helyük a minőségi magyar portékáknak, s mindketten hangsúlyozták az élelmiszerbiztonság fontosságát, vagyis azt, hogy az élelmiszer előállításának valamennyi fázisa követhető, ellenőrizhető legyen.
Fazekas Sándor az MTI-nek nyilatkozva kiemelte a márkaépítés fontosságát is.