Több mint ezer pedagógus végez informatikai tanfolyamot, foglalkozik digitális tananyagfejlesztéssel a Miskolci Egyetem, a Kaposvári Egyetem, valamint a Herman Ottó Intézet hátránykompenzációt és a társadalmi felzárkózást segítő, „Digitális Úton-Útfélen komplex iskolai innováció és digitális szemléletformálás hátrányos helyzetűek körében” című programjában.
A Herman Ottó Intézet és a Kaposvári Egyetem konzorciumi partnerségével kiegészülve folytatódik a Miskolci Egyetem „Digitális Úton-Útfélen komplex iskolai innováció és digitális szemléletformálás hátrányos helyzetűek körében” című programja. A TÁMOP-3.1.16-14-2014-0001 kódjelű projektben 44 köznevelési intézménnyel dolgoznak együtt, amelyekben a diákok többsége hátrányos vagy halmozottan hátrányos helyzetű.
A hatvannégy agrárszakiskolát felügyelő Földművelésügyi Minisztérium támogatja a projekt megvalósulását, hiszen a társadalmi felzárkóztatás területén komoly szerepük van az intézményeknek. – mondta Román István a projektnyitó sajtótájékoztatón. Az agrárszakképzésért felelős helyettes államtitkár hozzátette: egy olyan innovatív programnak a szakiskolai adaptációja fog megtörténni, amelyik sikereket tud felmutatni.
Az iskolákban a pedagógiai kultúraváltás a fő cél, ezért 12 iskolát tantestületi szinten képeznek át a Komplex Instrukciós Program (KIP) elsajátítására – mondta el Horváth Zita, a Miskolci Egyetem általános rektorhelyettese. A hejőkeresztúri modell a hátrányos helyzetű, tanulásban leszakadt gyerekek iskolán belüli problémájának megoldását, az alulteljesítők felzárkóztatását és a tehetségek szárnyaltatását szolgálja.
Az intézményekben pályaorientációs tevékenységet, illetve szociológia felméréseket is végeznek. A pályázat célja továbbá, hogy a digitális kultúra mind a pedagógusok, mind a diákok körében tanulást, oktatást segítő módszerré váljon – egészítette a célokat Kovácsné Nagy Emese. A hejőkeresztúri IV. Béla Általános Iskola igazgatója hozzátette: a célok elérésének érdekében a projekt során több mint ezer pedagógus végez informatikai tanfolyamot, illetve digitális tananyagfejlesztéssel is foglalkoznak.
A projektben egy infrastrukturális fejlesztést vállalt magára a Herman Ottó Intézet – jelentette be Mezőszentgyörgyi Dávid, az intézmény főigazgatója. A módszertani fejlesztés és a kutatási tevékenység támogatására digitális eszközbeszerzést hajt végre a november 30-ai projektzárásig az intézet.
A nevelő és oktató munka színvonalának emelése és a tanulói csoportok sikere érdekében a Miskolci Egyetemen egy Miskolci-Hejőkeresztúri KIP Regionális Módszertani Központot is felállítanak.