Az agrár-felsőoktatás integrációval a XXI. század kihívásaira keresi a válaszokat a megújuló Szent István Egyetem - közölte az agrárminiszter csütörtökön Gödöllőn.

Nagy István abból az alkalomból beszélt erről, hogy augusztus 1-jén az Eszterházy Károly Egyetem gyöngyösi Károly Róbert kampusza és a Pannon Egyetem Georgikon Kara beolvad a Szent István Egyetembe, valamint a Kaposvári Egyetem és a Szent István Egyetem egy szervezetben működik tovább.

Fotó: Fekete István

"Tudás nélkül nem lehetünk sikeresek" - mondta, hozzátéve, az agrárium sikere azon múlik, hogyan sikerül új struktúrában ötvözni a hagyományokat. Arra hívta fel a figyelmet: a tudományterületek integrálása szükséges ahhoz, hogy sikerüljön megoldásokat találni a kihívásokra.Nagy István közölte: az átalakítással azt szeretnék elérni, hogy egyre több fiatal akarjon agrármérnök lenni, "elhivatott szolgája" a magyar mezőgazdaságnak.A miniszter szólt arról, hogy az integrációba nemcsak egyetemeket, hanem agrár-kutatóintézeteket is bevontak, így késztetve az oktatókat és kutatókat a gyakorlatban felvetődő problémák közös megoldására.

Fotó: Fekete István
Bódis József, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) felsőoktatásért, innovációért és szakképzésért felelős államtitkára arról beszélt, hogy a mostani egyetemi átalakulás része a már korábban megkezdett modellváltásnak, amelynek úttörője a Corvinus Egyetem volt. Hozzátette, hogy a mostani modellváltás és a Corvinus Egyetem modellváltása között van egy lényegi különbség: a Corvinus Egyetem teljesen magánegyetemi irányba indult el, míg a Szent István Egyetemnél, amely szintén magánegyetemi irányba indult, "megmaradt egy állami köldökzsinór" a finanszírozással.

Fotó: Fekete István

Az új Szent István Egyetem rektori jogkörben eljáró ideiglenes intézményvezetője, Gyuricza Csaba elmondta, hogy az intézmény mintegy 15 ezer hallgatójával Közép-Európa egyik legnagyobb egyeteme lesz, amelynek célja, hogy tíz éven belül Kelet-Közép-Európa legjobb agrárképzését tudja nyújtani és megújítsa a hazai agrár-felsőoktatást. Hozzátette, hogy egy új, a világ legjobb egyetemeinél is alkalmazott szervezeti felépítés jött létre, amely felszámolja a mostani rendszerre jellemző párhuzamosságokat, és versenyképes, hallgató- és oktatóbarát működést tesz lehetővé. Az új intézménycsoportban megújul az oktatási tartalom a piaci igények és a külföldi trendek figyelembevételével - fűzte hozzá az intézmény vezetője.