A Nemzeti Földalapkezelő Szervezet (NFA) nem titkolt el semmit a földárverések jogi munkáiban résztvevő ügyvédi irodák ügyeiben.

A legszigorúbb szakmai feltételek alapján kiválasztott ügyvédek feladata, hogy a magyar gazdák és a magyar állam érdekeit kiegyensúlyozottan képviseljék az egész szerződéskötési folyamat alatt. Az NFA – a törvényi feltételek betartása mellett - egyetemi és kamarai szakemberek tanácsát és segítségét kérve alakította ki a szakmai szempontrendszert a megyei szinten eljáró ügyvédek kiválasztásához. Az ügyvédi irodák megbízása nem kötött pályáztatáshoz, a kiválasztás törvényesen és a szakma bevonásával történt. Az ügyvédi munkadíjat a vásárló fizeti meg, melynek mértéke a piacon megszokott 1-2% helyett csak 0,5%.

Dr. Kovács P. Zoltán ügyvéd valóban részt vett az első Orbán-kormány munkájában, ahol 2000-től 2001-ig helyettes államtitkárként és közigazgatási államtitkárként dolgozott az FVM-ben, majd 2002-ben visszatért az ügyvédi praxisához. 2013-ban a Nemzeti Agrárkamara (NAK) küldöttgyűlése megválasztotta a NAK ellenőrző bizottsága elnökének, ez azonban nem miniszteri megbízás volt. Nevezett ügyvéd tagja a Közbeszerzések Tanácsának is, e pozíciója azonban semmilyen összeférhetetlenséget nem eredményez. Említett ügyvéd a földügyekben magas szintű szakmai ismeretekkel és rendelkezésre álló kapacitással rendelkezik. A Földművelésügyi Minisztériumnak (FM) a KPZ Ügyvédi Iroda személyi összetételére sem rálátása, sem befolyása nincs, a tárcának nincs tudomása semmilyen összeférhetetlenségi helyzet fennállásáról.

Az ügyvédi megbízási jogviszony alapja a bizalom, erre tekintettel nem kifogásolható, hogy ennyi sikeres szakmai együttműködés után a KPZ Ügyvédi Iroda és az FM együttműködése töretlen. Nem helytálló az a kifejezés, hogy a KPZ Ügyvédi Iroda a miniszter kedvenc ügyvédje. A helyes állítás az, hogy a nevezett iroda felé fennáll a miniszter és a minisztérium teljes körű bizalma.