Tizenharmadik alkalommal rendezték meg a magyar tudományos élet eredményeit bemutató Magyar Tudomány Ünnepe címet viselő országos programsorozatot.

A rendezvény - az elmúlt évekhez hasonlóan idén is - témaválasztásaiban és előadásaiban egy közös szempontként érvényesülő központi gondolat köré szerveződött. A 2016. évi Magyar Tudomány Ünnepe az „OKNYOMOZÓ TUDOMÁNY” címet viselte.

Fotó: FM

A Földművelésügyi Minisztérium és háttérintézményei hagyományosan saját rendezvénnyel – egy sikeres interaktív programmal - vettek részt az eseménysorozaton 2016. november 29-én.

A szervezők a tudományos, gyakorlatorientált feladatok megoldására fiatalokat, elsősorban az agrár-szakképző iskolák diákjait invitálták meg. A meghirdetett interaktív programra 37 középiskolai csoport jelentkezett, mintegy 25 iskolából, az ország minden tájáról.

Fotó: FM

A résztvevő diákoknak egy laboratóriumnak, illetve kutatói helyiségeknek berendezett szabaduló szobákban kellett a klímaváltozáshoz köthető rejtvényeket megfejteniük, különböző logikai, ügyességi és gondolkodtató feladványokon keresztül az ott található tárgyak segítségével. A tanulók a sikeres megoldás eredményeképpen juthattak el a terem kulcsához, amivel végül kijuthattak a szobából. A feladványokat leggyorsabban a Herman Ottó Környezetvédelmi és Mezőgazdasági Szakképző Iskola és Kollégium (Szombathely) Éghajlatfűrész nevű csoportja teljesítette. Ezen kívül két egyetemi, egy fiatal kutatói és egy minisztériumi csoport is részt vett a megmérettetésben.

Az interaktív programmal párhuzamosan a minisztérium Darányi Ignác termében egy kiállítás keretében mutatta be tevékenységét az Eszterházy Károly Egyetem, a Pannon Egyetem, a Szent István Egyetem és a Nemzeti Agrárkutatási és Innovációs Központ több fiatal kutatója és mentora. A kiállítás az agrárkutatás szerepének és jelentőségének reprezentálását és a kutatói élet népszerűsítését célozta meg. A kiállítási térben kommunikációs pontokat állítottak fel a szervezők, ezzel is motiválva a fiatal kutatók, egyetemi hallgatók és az agrár-szakképző iskolák tanulói közötti párbeszéd kialakulását, hatékonyabbá tételét.