Az észak-kelet magyarországi MasterGood csoport és a McDonald's együttműködését példaértékűnek nevezte Bognár Lajos országos főállatorvos, a Földművelésügyi Minisztérium (FM) élelmiszerlánc-felügyeletért felelős helyettes államtitkára azon a sajtótájékoztatón, ahol bejelentették: európában elsőként a baktalórántházi broilertelep nyerte el a gyorséttermi lánc csirkehús-beszállítói között a fenntarthatósági szempontok alapján legkiválóbb termelőknek adott mintagazdaság minősítést.

Bognár Lajos úgy fogalmazott: az együttműködés szerencsésen ötvözi a perspektivikus üzleti elgondolást, a legkorszerűbb termelési technológiákat és a fenntarthatóság szempontját. Mint azt a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai alapján ismertette: a baromfiágazat kibocsátása 2015-ben 326,7 milliárd forint volt, a teljes mezőgazdasági kibocsátás 13,3 százaléka. A hazai hústermelés több mint felét a baromfiágazat adja, baromfihúsból saját szükségleténél 70 százalékkal többet termel az ország. Mint mondta, a Magyar Kormány és a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal nagy erőfeszítéseket tesz a fenntarthatóságot és az élelmiszerbiztonságot ötvöző jó gyakorlatok ösztönzésére az agrárium egész területén. A baromfifeldolgozás a hazai élelmiszeripar egyik nagy múltú és ma is bíztató növekedési kilátásokkal rendelkező szakágazata. A szektor mintegy 60 ezer embernek ad munkát. A baromfiágazat gazdasági jelentőségét tovább növeli a magas kiviteli arány is, az egy főre vetített baromfikivitelben az EU dobogós helyén állunk.

Fotó: FM

A kormány támogatja az ágazatot, a helyettes államtitkár elmondta: a friss tej mellett a baromfihús, valamint a tojás áfa-kulcsa is 5%-ra csökken 2017. január 1-jével. A Mintagazdaság-hálózat idén, a Baromfi-COOP/Master Good Kft. baktalórántházi telepének sikerével újabb taggal és országgal bővült: ez lett az első magyar és egyben európai broilertelep, amely megfelelt „Flagship Farm” kritériumoknak. Jó példa ez arra, hogy a magyar termelők képesek világszínvonalú, minőségi élelmiszert és élelmiszer alapanyagot előállítani hazánkban - mondta a helyettes államtitkár.

Cselényi Tibor, a McDonald's Kft. minőségbiztosítási vezetője kifejtette: a Mintagazdaság (Flagship Farm) programot azért hozták létre, hogy a legjobb fenntartható mezőgazdasági gyakorlatok kiemelésével, bemutatásával és megosztásával a gyakorlatok alkalmazását ösztönözze a saját hálózatán belül, és azon túl is. Horváth Ágnes, a McDonald's Magyarországi Étterem Hálózat Kft. ügyvezető igazgatója a cég eredményéről szólva elmondta: a McDonald's Kft. a múlt évben 23,2 milliárd forint nettó árbevételt ért el.