A vásárcsarnokok eredeti funkciójukban való felújítása illeszkedik a kormány vidékpolitikájához, mert a családi- és kisvállalkozásokban megtermelt, kiváló minőségű magyar élelmiszer így közvetlenül eljuthat a hazai vásárlókhoz - mondta Zsigó Róbert élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkár a fővárosi Klauzál téri vásárcsarnok felújítás utáni megnyitóján.
Az államtitkár hangsúlyozta, a kormány a családi gazdaságokat védő agrártámogatási rendszeren túl számos intézkedéssel próbál piaci versenyelőnyt teremteni a biztonságos hazai élelmiszereknek.
Ezek közé tartozik egyebek mellett a Hungarikum törvény, a Magyar Élelmiszerkönyv különleges minőségű és kézműves élelmiszerekre vonatkozó irányelvei, vagy a Hagyományok-ízek-régiók program, amely a közösségi marketing eszközeivel segíti a magyar mezőgazdaság terményeinek piacra jutását. És ezért hirdette meg a Földművelésügyi Minisztérium idén a Helyi Termék Éve programsorozatot is, melynek kiemelt célja a helyi ellátási láncok megerősítése és a helyben készült kézműves termékek megismertetése a vásárlókkal. - ismertette Zsigó Róbert.
Aki a vásárcsarnokban, vagy a piacon tölti meg a családi bevásárlókosarat, az a legjobb megoldást választja, ezzel a felelős döntéssel a családja egészségét és a környezet is védi – fogalmazta meg véleményét az államtitkár.
Mint mondta, a piacok, ahol a hagyományos mezőgazdasági termékek tisztes haszon mellett gazdát cserélnek, ősidőktől fogva központi szerepet játszanak az élet vérkeringésében. A piacon ráadásul nemcsak árut, eszmét is cserélünk. A portékának egyszerre története lesz, hiszen magukkal a termelőkkel is találkozhatunk.
Vattamány Zsolt, VII. kerületi polgármester elmondta: a csaknem 120 éves vásárcsarnok felújítása mintegy 2 milliárd forintba került, ennek nagyobb részét a kerületi önkormányzat finanszírozta. A Spar Magyarország 720 millió forinttal szállt be, és kisebbségi, 1500 négyzetméternyi tulajdonrészt kapott a több mint 7000 négyzetméteres épületben.